• Anonym

Bitter som få!

Hoppas det lättar för dig när du skrivit ner hur du känner. Lugn, snart är det din tur och då blir ju du alldeles otroligt fantastiskt glad???? Det blir man kanske om det lyckas första gången också men du blir ju ändå alldeles lite extra glad? 

• Anonym

3 år!!! 3 åååååår har jag kämpat, hoppats och gråtit.
    Jag fick nyligen ett plus och vågade knappt tro det. Var Så lycklig! Var på vårt första ultraljud jag och min man och fick beskedet att det inte fanns något liv där inne. Graviditeten hade avstannat!! Skulle vara i vecka 9. Gå hem och vänta på missfall!! Men herregud! Hur hanterar man det?? 3 år av fruktansvärt längtan, avundsjuka och tvivel på sin egen kropp. År av känslor som att känna sig värdelös och så FÖRLORAR jag barnet!!
    Livet är så sjukt orättvist! Jag har oändligt mycket kärlek att ge till ett barn och ändå blir folk runt i kring mig gravida på löpande band och de vill inte ens alla gånger behålla barnet.
    Varför??? Rynkar på näsan

• Anonym

TS det skulle kunna varit jag som skrev exakt dina inlägg. Jag vet exakt vad du menar och går igenom samma som du, jag håller också allt innom mig. Inte blir det bättre av att alla runt mig blir gravida och för några dar sen födde min bästa vän sitt första barn och jag är såklart glad men jag önska såååå jävla mycket att det var jag.

• Anonym

samma här inne på 5:de året!!!

Men kan säga att jag blir jävligt irriterad på de som du skriver med, men även om man "bara" försökt i nästan 1år.

När jag läste ditt inlägg var jag säker på du försökt i flera år, så ja nu blev jag sådan jävla bitter kärring igen och borde förmodligen INTE skicka detta men men..

Lycka till. 

• Anonym
    Anonym (Bitter) skrev 2012-07-02 16:47:08 följande:
    Tack för era peppande ord!
    Jag är typiskt en sån där som ska hålla inne med alla känslor och låtsas som att allt är prima när jag i hemlighet sitter och gråter på toaletten. Så att få det nerskrivet och dessutom respons på det lättar massor.

Tvivlar inte en sekund på att dem som lyckas på första försöket också blir överlyckliga. Men det bittra surkärringen i mig, som jag egentligen inte låter nån se, säger att dem omöjligt kan känna lika mycket glädje som nån som kämpat under lång tid.

Vi börjar närma oss året så tar det sig inte snart så får jag väl iaf se fram emot en utredning.
    Året?! Trodde ni försökt i åratal. Jag känner många som det tagit MINST ett år för, det vanligaste är ju 6 mån- 1 år.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-04 12:40:24 följande:
    Året?! Trodde ni försökt i åratal. Jag känner många som det tagit MINST ett år för, det vanligaste är ju 6 mån- 1 år.
    fick den känslan först med, året är absolut inte ett skit.
  • Anonym
    Anonym (småbitter) skrev 2012-07-04 12:56:09 följande:
    Varför spelar tiden nån roll? Alla är vi olika och olika känsliga. Har själv "bara" försökt 7 månader men för varje mens som kommer dör hoppet en smula, det där lilla stinget man kände mot de som blir gravida fort känns som ett knivstick nu, man brottas med tankar som att man är oduglig, värdelös osv. Man känner sig stressad och pressad av både sig själv, sin partner och i vissa fall omgivningen. Sluta sätta upp mallar på hur lång tid det brukar ta att bli gravid eller en gräns för vad som är lång tid. Allt är individuellt och alla förtjänar stöd oavsett.
    självklart men återkom om 5år igen utan resultat får du se hur du reagerar över ngn som försökt i nästan 1år.

• Anonym

När jag "bara" försökt som ni mådde jag oxå skit och folk hoppa på mig för jag mådde dåligt över det, så visst vet jag hur du känner det.

Eftersom vi försökt så länge nu så blir man ännu mera bitter vissa dagar, idag känns de som vanligt. jag tänker inte må dåligt mer över detta.

Önskar er all lycka.

Jag tänker njuta av semestern och må gott med familjen,. 

• Anonym

Bitter!

Jag förstår exakt vad du går igenom. Däremot har jag kommit lite längre i processen än vad du har. Jag har redan stått i kö till IVF i ett år, gjort en... sedan kom de på att jag inte är en "bra häst att satsa på". Så jag har hamnat i en ny kö på förhoppningsvis BARA 1-2 år.
    Som läget är nu har vi kämpat på i 7 år.

Fast håll en tumme eller så för mig för på fredag ska jag ta lån och vi ska till Riga och köpa ägg.
    Man kan vända och vrida på saken men det finns alltid något som får en att hoppas.

Håller en tummer för dig med.

Kram

• Anonym
    Anonym (Slopa socker) skrev 2012-07-25 19:09:26 följande:
    Min gyn ska det stå. Inte Gun.
    hahahahahaha ja det blev lite komiskt men å andra sidan kan ju din gyn heta Gun  Men allvarligt så tänker jag att en "huskur" som den du beskriver fungerar på det psykologiska planet mer än det biologiska för annars tänker jag att det borde ta längre tid än två månader för din kropp att ställa om sig till den nya kosten? Men vem vet? Ingen!!!! All knep är bra utom de dåliga.
  • Anonym

Förstår precis hur du känner TS, har själv velat ha barn i närmare 11 år nu, men det har aldrig varit tillfälle att starta någon bebisverksamhet förrän för något år sen.. Jag och sambon försökte i ett halvår först tills mensen totalt bara dog ut, den vägrade komma tillbaka. Var till gyn som talade om för mig att jag inte skulle kunna få barn utan att få medicinsk hjälp och hormonbehandling men att jag var för ung för det enligt honom. Fick p-piller för att se om mensen skulle hoppa igång i vilket fall och jag själv gick in i väggen av beskedet. Allt i samma veva som folk runt omkring blev gravida utan att de ens ville ha barn eller efter ett fylleknull där de glömt bort att skydda sig. Mådde så dåligt, det var verkligen som ett knytnävsslag i magen.

2 månader senare fick jag ett chockartat besked om att jag befann mig i tredje månaden med vår lilla knodd.  Så det är inte kört, det kommer snart.. :) Lycka till TS

Och lycka till ni andra som försökt i flera år innan med..  

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-26 06:34:27 följande:
    hahahahahaha ja det blev lite komiskt men å andra sidan kan ju din gyn heta Gun  Men allvarligt så tänker jag att en "huskur" som den du beskriver fungerar på det psykologiska planet mer än det biologiska för annars tänker jag att det borde ta längre tid än två månader för din kropp att ställa om sig till den nya kosten? Men vem vet? Ingen!!!! All knep är bra utom de dåliga.
    Fast det hon skriver om är att sänka syrabalansen i kroppen(set hon skriver + lite annat också). Den biten är inte psykologiskt utan faktisk.
    MrsC74 skrev 2012-07-26 06:51:51 följande:
    Till anonym som stått i kö 1 år för IVF och nu ny kö? Det där inte stämmer inte. Vårdgarantin gäller och har du inte fått hjälp inom 3 månaders i ditt landsting ska du bli erbjuden iVF i annat landsting.
    Antar att det är mig du skrev till? Jag svarar även om det inte är till mig, hehe. Det som är för mig är att IVF inte fungerar. Med den monsterdos av mediciner (nu snackar jag maxdoser av två sorter kombinerade) fick jag inte ut ett enda ägg. Därav att jag inte tillåts genom landstinget att fortsätta med ivf. Därför har jag blivit satt i kö för äggdonation, anledningen till att jag får stå ca 1-2 år till i kö är pga inga donatorer. Då spelar det ingen roll om det finns vårdgaranti eller inte.
    Men som sagt var, ska köpa ägg i utlandet. Där kan man komma igång på 1½ månad.
Svar på tråden Bitter som få!