Anonym skrev 2012-07-26 06:34:27 följande:
hahahahahaha ja det blev lite komiskt men å andra sidan kan ju din gyn heta Gun

Men allvarligt så tänker jag att en "huskur" som den du beskriver fungerar på det psykologiska planet mer än det biologiska för annars tänker jag att det borde ta längre tid än två månader för din kropp att ställa om sig till den nya kosten? Men vem vet? Ingen!!!! All knep är bra utom de dåliga.
Fast det hon skriver om är att sänka syrabalansen i kroppen(set hon skriver + lite annat också). Den biten är inte psykologiskt utan faktisk.
MrsC74 skrev 2012-07-26 06:51:51 följande:
Till anonym som stått i kö 1 år för IVF och nu ny kö? Det där inte stämmer inte. Vårdgarantin gäller och har du inte fått hjälp inom 3 månaders i ditt landsting ska du bli erbjuden iVF i annat landsting.
Antar att det är mig du skrev till? Jag svarar även om det inte är till mig, hehe. Det som är för mig är att IVF inte fungerar. Med den monsterdos av mediciner (nu snackar jag maxdoser av två sorter kombinerade) fick jag inte ut ett enda ägg. Därav att jag inte tillåts genom landstinget att fortsätta med ivf. Därför har jag blivit satt i kö för äggdonation, anledningen till att jag får stå ca 1-2 år till i kö är pga inga donatorer. Då spelar det ingen roll om det finns vårdgaranti eller inte.
Men som sagt var, ska köpa ägg i utlandet. Där kan man komma igång på 1½ månad.