Kondom funderingar
Hur påverkar kondom er vid sex? Kille som tjej?
Blir du som kille slak med kondom? Eller är det en "myt" att det inte känns genom kondomen?
Vilken kondom är skönast?
Hur påverkar kondom er vid sex? Kille som tjej?
Blir du som kille slak med kondom? Eller är det en "myt" att det inte känns genom kondomen?
Vilken kondom är skönast?
Jag undrar också om räfflade, knottriga kondomer känns annorlunda än släta kondomer samt vilken som är skönast?
Känns tunna skönare än tjocka kondomer? Frågan är ställd till er tjejer.
Jag använder olika kondomer för olika tillfällen. Jag inbillar mig i a f att räfflade/knottriga kondomer är skönare för tjejen, men jag vet inte. Skulle också vilja veta det av tjejerna här. Märks det någon skillnad?
Jag brukar plocka ihop en mix hos Kondomkungen (mixgenerator, där kan man beställa typ 1 av den sorten, 1 av den sorten o.s.v) så har man några att välja mellan.
Min favorit är annars Mysize, som finns i massa storlekar. Tänker dock inte berätta vilken storlek jag använder. ;)
Ingen tjej som kan berätta hur det känns med olika kondomer? Spelar det någon roll vad man köper? Din favorit?
Personligen så hatar jag kondomer, tycker det är skit, iallafall om man har sex väldigt ofta! Sabbade mitt underliv totalt genom frekvent knullande med kondom ...
Men - för att svara på frågan!
Knottriga kondomer gör skillnad, känns skönare tycker jag. Dock inte med Näcken, den är bara obehaglig, men finns andra knottriga som är bättre. Gillar även Royal-kondomen, som är typ spiralformad, den var nice.
Avskyr kondom, jag känner absolut ingenting och kan likaväl knulla med mitt finger i en vante. Sån jävla turn off när tjejer drar fram en kondom. För tjejer spelar det väl mindre om ens någon roll.
Att ha sex med kondom är som att äta kola med papper på, anser jag! Mao mycket skönare utan, tycker nästan att det skaver med :s dock skulle jag aldrig ha oskyddat sex med tex ons!!
Det kvittar med mönster tycker jag. Eftersom jag inte klarar hormoner och kopparspiral inte heller funkade så är jag och min man hänvisade till säkra perioder och kondom. Det funkar bra när man är van att använda kondom så ofta (det går cirka 10 kondomer i månaden för oss) och påverkar inte längre lusten Men, slösa inte pengar på räfflade eller mönstrade, det är sak samma faktiskt! Däremot tycker jag de extratunna definitivt är bättre än vanliga, tex Durex Fetherlite som vi brukar beställa i 30-pack.
Vi har ungefär samma erfarenheter som Anna. Min fru och jag använder enbart kondom och det går åt 2-3 per månad. Det är lite svårare för oss båda att känna något med kondom, men med extra tunna blir inte skillnaden så stor. Olika mönster spelar ingen roll. Det går för mig de flesta gånger och för henne ibland.
Extra tunna o i rätt storlek = ingen större skillnad mot att köra utan. Inte för oss iaf. Har dessutom fått in snitsen å vanan, så nu går det himla snabbt att få på. Har heller aldrig varit med om det trassel som alla snackar om, att de skulle gå sönder eller trilla av o allt möjligt. Möjligen aningen skavsår (för tjejen) om det inte är tillräckligt mycket glid, men det finns ju glidmedel, så det är egentligen inget större problem det heller.
Vi beställer från kondomkungen. Snabbt, relativt billigt, och himla enkelt. Tror vi gör av med ca 15-20 st i månaden. (eftersom vi beställer ungefär varannan månad, ibland lite oftare, o alltid beställer ca 30 st)
Jag har testat både ?vanlig? kondom och sånna extra tunna kondomer som sägs ska ge rätta känslan.
Problemet är för det första att det nöstan ör omöjligt att få på en kondom på min kuk, den är normalstor. Det andra problemet är att varken jag eller min flickvän tycker det är skönt med kondom.
Jag känner INGENTING med den, vet liksom inte om jag är inne eller ute. Min flickvänn känner litegrann men tycker inte det är skönt utan känns plastigt typ. Vi har testat med glidmedel på kondom också, det blev inte heller bra.
Så vi kör utan numera, å ibland uta med glidmedel.
Å vi båda tycker det är mycket bättre, å vi båda hatar kondomer och anser att dem förstör mer än vad de tillför.
Så stor skillnad är det ju inte med respektive utan kondom.
Jag använder alltid kondom ned en ny tjej tills vi vet var vi har varandra, Sedan blir det säkra perioder om tjejen har koll på sin mens cykel.
Kondom där i mellan speciellt när tjejen har ÄL det är ju trist att behöva låta bli.
Vill inte ha kondomer som gift. Det känns för osäkert med. Jag har P-stav och så använder han avbrutet, det känns säkrare för honom, och för mig med.
Jag är inte alls för att människor ska ligga med främlingar, så uppmuntrar inte alls till det. Men är det en ganska ny relation/nygifta så är det väl ganska bra med kondom...
Vi har varit gifta i 7 år och ett par i 12, men använder ändå kondom eftersom jag inte klarar hormoner eller kopparspiral. Säkra perioder är för osäkert, eftersom jag har en lite varierad menscykel. Vi har ett bra och aktivt sexliv, men visst skulle det vara skönt att slippa kondomen, för det är helt klart skönare utan!
Jag har ett flertal gånger tackat nej till samlag med olika kvinnor eftersom det hade inneburit att jag skulle behövt använda kondom. För mig kan det lika gärna kvitta om en kondom ska sitta på. Den tar bort allt "det sköna", och då är det bättre att stanna vid oralsex och petting.
Jag och sambon kör kondom ibland, "extra tunna" tycker jag fungerar, visst är inte samma känsla som utan men det funkar om man inte behöver ha det jämt för våran del.
Vi har fortsatt att använda kondom. Vi har samlag ett par gånger per månad, så det passar oss bra att ha ett preventivmedel som vi tar till bara när det behövs i stället för att frun skulle ta hormoner hela tiden. Det är inte så lätt för mig att komma med kondom, och det har kanske blivit lite svårare, men med extra tunna funkar det hyfsat ännu. Frun får för det mesta inte orgasm, men det är svårt för henne också utan. Haverier har vi inte haft många, Det är nog ett år sedan en kondom brast senast.