Inlägg från: Anonym (Lite svårare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lite svårare)

Kondom funderingar

Vi har ungefär samma erfarenheter som Anna. Min fru och jag använder enbart kondom och det går åt 2-3 per månad. Det är lite svårare för oss båda att känna något med kondom, men med extra tunna blir inte skillnaden så stor. Olika mönster spelar ingen roll. Det går för mig de flesta gånger och för henne ibland.

• Anonym (Lite svårare)
    Anonym skrev 2012-08-01 13:50:36 följande:
    Har dessutom fått in snitsen å vanan, så nu går det himla snabbt att få på. Har heller aldrig varit med om det trassel som alla snackar om, att de skulle gå sönder eller trilla av o allt möjligt.
    Under det dryga år vi har använt kondom har en glidit av och två gått sönder. I och för sig ganska hög andel, 3 haverier av knappt 30 kondomer, över 10 procent ... Men: Detta hände i början. Sen har vi lärt oss hantera dem bättre, att vara försiktiga etc. Så nu har det gått en lång tid utan problem. Risken finns förstås alltid, men det får man ta.
  • Anonym (Lite svårare)

Vi har fortsatt att använda kondom. Vi har samlag ett par gånger per månad, så det passar oss bra att ha ett preventivmedel som vi tar till bara när det behövs i stället för att frun skulle ta hormoner hela tiden. Det är inte så lätt för mig att komma med kondom, och det har kanske blivit lite svårare, men med extra tunna funkar det hyfsat ännu. Frun får för det mesta inte orgasm, men det är svårt för henne också utan. Haverier har vi inte haft många, Det är nog ett år sedan en kondom brast senast. 

Svar på tråden Kondom funderingar