• Elin1985

Clearblue & Pergotime

Hej! Jag hoppar gärna in här också vi har försökt sen mars förra året utan resultat oregelbunden mens sen dess och för ett halvår sen sökte vi hjälp. Nu inne på andra PT-kuren... Använder också monitorn och allt ser bra ut sen jag började med kurerna. Så nu kan man äntligen börja hoppas på riktigt! Hur ofta får ni gå på kontroller?

• Elin1985

Jendeas:
    ja det är första barnet! Har använt monitorn hela det här året men bara fått ägglossning de tre senaste månaderna. Jag har varit på två ultraljud och de har sett bra ut. Nu har dom stängt men jag fick köra en kur själv! Väldigt glad för det!
    Har det inte hänt något i augusti ska jag boka tid för kontrastultraljud eller vad det kallas för..
    Känns bra å ena sidan att ha kontroll med monitor och ultraljud men jobbigt å andra sidan att man aldrig kan släppa det. Ringa och boka tid när Mensen kommer, ta tabletter, ultraljud, sex enligt schema, lämna blodprov... Svårt att låta bli att tänka på det
    Konstigt att du inte måste göra kontroller, här i Örebro är det ett krav! Hur många kurer får ni ta? Verkar också vara olika..

• Elin1985

Jag fungerar som en klocka nu med pergotime men fick min mens i förrgår bara att samla nya krafter!

• Elin1985

Hoppas det går bättre för er andra! Känns overkligt att det någonsin kommer bli ett plus på stickan för min del. Var ska man hitta nya krafter varje månad?? Vi tänkte boka in en resa så vi har något annat att se fram emot iallafall!

• Elin1985

Jendeas - ja att mannen är med på banan och förstår hur jobbigt det är är värt mycket. Det har känts rätt kämpigt de tre månader jag använt pergotime... Sex på beställning har tärt på förhållandet och jag föreslog att vi skulle ta en månad som den kommer. Men när han tyckte att vi skulle försöka så mkt som möjligt ändå förstod jag att jag verkligen har fullt stöd från honom nu åker jag bort till helgen, dagarna innan ÄL så blir väl svårt ändå att få till det...
    Vi har också haft sex varje dag innan ÄL men har hört nu att det inte behöver vara det bästa utan varannan istället för att det ska hinna bli nån fart i spermierna igen!
    Hoppas att det går vägen för er denna vecka och att du får köpa något från Ullared att överraska med
    Hur gamla är ni? Vi är 27 och 32 och borde ju inte ha åldern emot oss..

• Elin1985

Längtarefterbebis - har ni inte använt ÄL tester tidigare? Monitorn funkar väldigt bra tycker jag!
    Jendeas om den börjar blinka kan man väl testa? Fast iofs inte lita på det... Jag har slutat göra tester de senast två BIM, tänkt att jag ska vänta nån dag och så har Mensen kommit ändå. Skönt att ha sluppit titta på testet och bli besviken.

Alla har ju rätt ålder då så borde ju ta sig nån gång! Hur gör ni med alkohol? Vi ska på en fest om två veckor precis mellan ÄL och BIM. Känns jobbigt att förklara varför jag inte dricker.

• Elin1985

Nej va tråkigt! För er båda :( vi kämpar på igen till nästa månad!!
    Jag har låtit bli alkohol de senaste månaderna mellan ÄL o BIM bara för att utesluta alla risker men det kanske inte är så farligt om man ändå inte plussat. Får se hur jag gör.

• Elin1985

Tror att när man vill för mycket ställer hjärnan in sig tillslut att man är gravid.Kissar, trötthet, illamående, nidblödning.. Ja jag har alla symtom nästan varje månad känns det som.
    Är på väg till VUL nu... Är på dag 12 så lite tidigt egentligen. Hoppas att dom kan se något ändå!

• Elin1985

Det är ju fem dagar kvar så håll ut!! Men pressen är jobbig, haft gråten i halsen hela morgonen... VUL visade ingenting och ska tillbaka på tis. Nästa månad kontrastultraljud för att se hur gå vidare. Om det ser bra ut blir det nån vända till med pergo och sen väntelista för IVF... Känns skrämmande :(

• Elin1985

Jag gick på VUL för att jag måste för att få PT utskrivet. Ultraljud varje månad och sen blodprov för att se att ägget verkligen kom. Dag 16 på tis så då måste det ju synas. Jag ser ju på monitorn ändå men skönt att de kollar och att man kan ställa frågor.
    Hur går det för dig Jendeas? Har BIM varit nu?
    Emtfb-vi kör varje månad utan uppehåll! Men Max sex månader verkar det som jag får.
    Snobbs - välkommen, har du inte fått ÄL med enkelkuren? Hoppas hoppas dubbelkuren funkar!

Svar på tråden Clearblue & Pergotime