• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • Millan91

Hej!
    Hoppas att det tar sig för er! Första barnet?
    VI är nu inne på vårt 6e försök (då seriösa försök), men har ännu inte tagit hjälp av ÄL-tester och så. Har BIM nu 8/7 och vet inte vad jag ska tro.. Mår illa, ont i brösten, haft lite småhugg i sidan av magen, sugen på något men vet inte riktigt vad osv.
    Tänkte testa mig nu på fredag (BIM-2) för att se om man kan få ett plus

Kram 

• Jendeas

Hej Millan! 
    Vad roligt. =)
    För mig är det första barnet för min sambo blir det hans andra. Han har en son på 2,5 år vh. 
    Håller alla tummar för dig isåfall, Hoppas ! Är det ditt första barn isåfall? 

• Millan91

Okej, spännande för oss båda då det är bådas första barn :)
    Får se vad som händer, men brukar inte må illa innan mens, alltså mellan ÄL och mens, men nu har jag mått illa i 1,5 vecka.. Men inte så ont i brösten, känns mer som att de kliar lite och så.

• Jendeas

Håller som sagt tummarna för dig. Du får meddela när du tagit testet ! =) 

Har ni försökt i ett halvår då? några problem med mensen sedan tidigare eller allt flyter på som det ska? :)  

• Millan91

Tack! Detsamma! =)
    Har av och till försökt, där ett tag så sågs vi inte så mycket då jag satt hos min döende mor uppe i norrland och hade då ingen lust eller tid för att sexa och försöka få barn.
    Mensen har fungerat som den ska, som den klocka, förutom när jag var uppe hos mamma och stämningen var som den var..

Nu när jag satt på toa så kände jag att jag hade mycket flytningar, svettas otroligt mycket också.. Men kan ju vara innan mens också.. 

• Fru Stenlöv

Hej!
    Jag hänger gärna på här om det går för sig :)
    Slutade med p-piller 2009 och började med pergotime 2010. Förstfarande ingen bebis, men jag tog det lugnt med behandlingar under 2011, bara 2-3 pergotimekurer.
    Men nu är vi på G igen och väntar mens på lördag.
    Fick tyvärr i fredags åka till akuten med svåra buksmärtor som visade sig vara överstimulering med blod- och vätskeansamling runt livmodern. Så nu om mensen kommer på lördag vet jag inte om jag ska fortsätta med pergotime dag 5-9 pga överstimuleringen. Och får heller inte kontakt med min läkare förrän augusti.
    Alla pergotimekurerna har varit dubbeldos, förutom den första.
    Men som sagt, BIM 7/7 :)  

• Jendeas

Välkommen Fru Stenlöv. Dock lät din senaste upplevelse inte alls speciellt rolig. Stackare. Hoppas de löser sig till det bästa.  =) De är en spännande tid med försökandet :) 

Jag tar min sista tablett pergotime imorgon (enkelkur), hoppas verkligen de tar sig denna månaden. Har ju lite extra koll med monitern att allt fungerar som det ska :)  

• emtfb

Hej! Här vill jag hoppa in :) Jag har börjat en första enkel kur med pergotime, idag! Har också vääääldigt oregelbunden mens. Och vi jobbar på vårat första barn, sen september.
    Kul att hitta en som också börjat precis, är det första omgången med PT? :) 

• Jendeas

Hej Emtfb, jag tror vi följts åt i en annan tråd också men den tråden dog ut när alla andra fick barn och slutade uppdatera. Så du är hjärtligt välkommen hit och önskar dig all lycka till :) 

Jag har ätit två omgångar dvs 2 månaders PT för ett tag sedan, men sen flyttade vi när jag skulle börja ta den tredje omgången och hittade inte pillerna. Tack vare de så stannade mensen upp i cirka 4 månader, men nu är den igång igen och jag påbörjade en ny enkelkur :)  

• emtfb

Jo jag tyckte jag kände igen dig:) Okej jobbigt, men skönt att det är igång igen.. Va du in och kolla om du fått nå ägg av pergo? Tänkte bara höra, ja blödde rätt mycket igår (3:dje mensdagen) sen tog Jag första tabletten pt & nu blöder jag inget alls, är de så för dig? Tänkte om de va normalt..

Svar på tråden Clearblue & Pergotime