• KathleenH

Vi som är emot CIO-metoder

Hej! Jag hoppas på lite tips från er andra! Min son är drygt 7 månader och vi samsover. Sov i spjälsäng tills han var 3 månader och vaknade för amning 3-4 ggr/natt. Helt plötsligt vägrade han somna om i spjälsängen så jag tog honom till min säng och vi har samsovit sen dess. Sambon sover på madrass på golvet. Bebisen är fortfarande beroende av att ammas till sömns, även varje gång han vaknar på natten, vilket kan vara upp till 10 ggr/natt. Jag vill inte lämna honom att gråta eller skrika, så jag är mycket vaken om nätterna då han behöver hjälp att somna om. Hur sover era 7 månaders? Hur kan jag få honom att sova längre än max 3 timmar åt gången och hur kan jag natta på annat sätt än amning? Dessutom skulle jag vilja att han sover i spjälsängen igen för han är rörlig nu och snurrar runt i sängen så jag är rädd att han ramlar ur nån dag, trots att jag lagt kuddar under madrassen. Har provat Pantlys metod men fick avbryta eftersom han blev sjuk och vi var bortresta och lite sånt. Den känns annars bra. Tips mottas gärna!!

Svar på tråden Vi som är emot CIO-metoder