• Mrs Vader

Förslag på kolhydratfattig kost. Svårt.

Äter du yoghurt? I så fall har du den ryska varianten. Mycket mättande. Så kan du göra egen müsli av olika frön och nötter som du rostar i stekpannan med lite kanel. Mums!

Finn crisp är hyfsat kolhydratsnål så en sån kan du ta till med mycket pålägg.

• Mrs Vader
    Tonårsmamman1 skrev 2012-07-04 08:06:24 följande:
    Den ryska, Smetana, äter jag också. Den mättar bra.
    Det finns en som ser ut som grekisk yoghurt fast med högre fetthalt. Den heter rysk youghurt. Jättegod och krämig =)
  • Mrs Vader
    tjejhalmstad skrev 2012-07-04 13:43:27 följande:
    Roligt att det kom in fler som skrev förslag.

Ja vet att jag är väldigt kräsen. Har försökt äta massa saker tex. fisk, skaldjur men det är verkligen så äckligt. Samma med kokta ägget. Annars hade sånt ju varit en jätte bra lösning till luncherna då man vill slänga ihop nått snabbt, nyttigt.

Kommer inte dra ner på kolhydrater helt då det helt enkelt blir för svårt för mig att komma på vad jag ska äta. Men undsviker pasta,ris, äter mycket mindre potatis,morötter som vi har till kvällsmaten.

Ska köpa den ryskayoughurten och prova den med hallonen och ta det till frukost. Köpte även på mig finncrisp idag och testade till lunchen nu, men hur många ska man äta? Alltså för att de ska vara okej för en måltid?    

Jag har även bakat lchf bröd 2 olika om jag inte minns fel, men de var alldeles för svampiga i konsistensen så tyvärr åt varken jag eller sambon det. Men får ta och söka vidare efter andra recept.     
    Angående finncrispen så är det bara nån enstaka du kan äta om du vill ha lågt kolhydratintag, men det är ju ett bra alternativ om man inte vill vara utan bröd helt.
Svar på tråden Förslag på kolhydratfattig kost. Svårt.