• Anonym

Få bort lvu.

Hur kunde du gå med på det?

• Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2012-07-04 12:10:15 följande:
    Så länge pappan är v

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Förvånad Förvånad Förvånad Förvånad
  • Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2012-07-04 12:11:53 följande:
    Så länge pappan är vårdnadshavare och motsätter sig en frivillig placering så är det svårt att göra annat än att låta Lvuet kvarstå.
    Kan dom göra så?
  • Anonym
    Anonym (lejonmor) skrev 2012-08-03 09:02:30 följande:
    Ja kan dom verkligen göra så? Vilken MAKT pappan har då.
    Inte mer MAKT än mamman... Ansök om enskild vårdnad så kan du (om du får igenom det) kanske få SOL på barnen istället.
  • Anonym

de där med lvu är känsligt  min dotters pappa  har  gått med på frivillig placering   men ja har inte gått med på de än     

• Anonym

Jag förstår int varför du vill ha SoL? De är ju redan placerade så det spelar väl ingen roll med vilka bokstäver?

• Anonym
    nymedlem skrev 2012-10-15 12:51:48 följande:

När barnen är omhändertagna med LVU har föräldern absolut ingenting att säga till om, vid en SoL placering har föräldern lite mer bestämmande rätt.

Jag förstår verkligen varför man inte vill ha LVU, däremot skulle jag personligen hellre kämpat i rätten än att lyssna på soc och låta dem ta mina barn...... men det är jag det. 
    Man har absolut ingenting att säga till om vid SoL heller. Det jag inte förstår med frågan är varför hon vill ha barnet placerat. Annars kan man ju ansöka om vårdens upphörande för att få upp det i rätten igen.
  • Anonym
    Anonym (berit) skrev 2012-10-18 15:43:30 följande:
    Men med sol plasering får man bo med sina barn på ett familjehus i egen lägenhet med övervakade assistenter som kommer in då och då man får ju i iallafall vara med sina barn
    Nej så behöver det inte alls vara! SoL betyder bara att du gör allt de vill "frivilligt", för mig tex var det "vi placerar med SoL eller LVU välj själv"
  • Anonym
    Anonym (berit) skrev 2012-10-18 16:34:15 följande:
    Ok men som förälder väljer man naturligtvis sol bara man får vara tillsammans eller?
    Ja självklart, men som jag sa så valde jag SoL och fick ändå inte vara med mitt barn
Svar på tråden Få bort lvu.