• Anonym

Min fru hatar min släkt

Jag hade inte brytit med mina föräldrar eller bror. Inte en chans. Min mans bror lämnade sin fru och de har vv nu. Barnen har äntligen fått en nära relation med hans sida. Hon tillät inte det, då det tydligen är kvinnans föräldrar och syskon som är viktiga. Det var anledningen till att de skilde sig. 

• Anonym

men VAD är det hon hatar/ogillar med dem? generellt ogillande har man väl mot diverse personer men alla är inte perfekta, det är bara att bita ihop och bagatellisera när man stör sig på saker. har de gått till angrepp mot henne på något sätt?

• Anonym

Det låter ju väldigt luddigt och som att hon är överkänslig. Men har hon känt dem så pass länge så verkar det ju som om det är mer allvar i det ändå? Annars brukar ju irritation och hat komma tidigare? Riktigt tråkigt att detta förstör för er, för det gör det ju. Ni får prata mer om det. Förstår att du känner dig sårad över att hon behandlar din familj så. VIktigt att du säger det till henne så hon förstår att hennes beslut påverkar förhållandet negativt. Då kanske hon frågar sig själv om det är värt det.

• Anonym

Om du säger till dina föräldrar och syskon med familj att din fru inte vill träffa dem för att ohn itne gillar dem så kommer det ju att bli att din fru fryses ut och de kommer att undra varför du väljer att leva med henne.

• Anonym

Nä,hon får bita ihop. Så är ju livet. Man kan ju inte lämna arbetsplats etc,för att man inte gillar folk. Folk som dessutom inte betett sig illa mot en. Dags att växa upp. Klart du bjuder din familj med familj.

• Anonym

TS! Hur går det för din fru att umgås med övrigt folk då? Sin egen släkt ,arbetskamrater,vänner och bekanta etc?

Är det enbart dina släktingar hon har problem med? 

Svar på tråden Min fru hatar min släkt