Inlägg från: Anonym (Orkar inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orkar inte)

Min fru hatar min släkt

Hej,
    Vet inte var jag ska börja.
    Min fru som jag älskar oerhört mycket har från dag 1 ogillat mina föräldrar men nu 8 år senare har hon också börjat att ogilla min bror och hans familj.
    Min bror har en son på 7 som är lite överaktiv och ibland kanske elak mot våra barn som är i samma ålder. Och nu vägrar hon träffa dom, dom är aldrig välkomna till oss och när jag väl åker över på besök vägrar hon följa med.
    Vi har bråkat rätt mycket om detta då jag älskar min bror och hans familj. Min fru har till och med hotat med skilsmässa pga detta. 

Känns som om detta ständiga hat mot min familj förstör vår relation.
    Mår väldigt dåligt av detta, att ständigt behöva hitta på ursäkter varför vi inte kan träffa dom. Vill inget annat att leva ihop med min fru, våra barn, hennes och min familj. Kanske vore det lättast att separera.

Jag vet att jag har en egen familj nu, fru och två barn och att dom borde gå först, och det gör dom, men man slänger inte bort resten av familjen bara så, speciellt när jag inte tycker dom har gjort något fel mot oss eller min fru. 

Tar gärna råd från någon som varit i liknande situation.

• Svar på tråden Min fru hatar min släkt
  • Anonym (Orkar inte)

Hej och tack för alla svar och frågor,

Ogillan mot mina föräldrar kan jag i viss mån förstå och det är inte det som är mitt reella problem.
    Min mor kan vara rätt burdus i sitt sätt och säger saker som kanske inte är världen mest genomtänkta.

Problemet är att hon ogillar min bror och hans familj, dom avgudar våra barn och våra barn avgudar dom och deras son , även om sonen kan vara elak och allmänt jävlig mot våra barn. 
    Hon har aldrig krävt att jag ska bryta med dom, hon vill bara inte träffa dom. Kan aldrig minnas att min bror och hans fru någonsin har varit elaka mot henne, antar bara att dom är för olika.
    Jag har i alla fall en extremt jobbig situation där jag försöker vara alla till lags. Ingen i min familj känner till att hon känner som hon gör. 

Ni får ursäkta att jag inte lämnar ut all info, Vill ju som sagt vara anonym.

• Anonym (Orkar inte)

Kan lägga till, för er av er som förespråkar "träffa dom själv"
    Fyller 40 om 2 år, kommer nog ha en stor fest. Bjuder jag min släkt ? Eller ber jag henne hålla sig undan.
    Barnens kalas, bjuder jag inte deras barn ? Osv Osv
    Högtider, osv osv

Berätta gärna hur ni har löst dessa situationer ?  Hur berättade ni för era släktingar ? Min Fru/Man gillar er inte därför vill hon/han inte träffa er ? 

• Anonym (Orkar inte)
    Anonym skrev 2012-07-04 13:49:15 följande:
    Om du säger till dina föräldrar och syskon med familj att din fru inte vill träffa dem för att ohn itne gillar dem så kommer det ju att bli att din fru fryses ut och de kommer att undra varför du väljer att leva med henne.
    Precis
Svar på tråden Min fru hatar min släkt