• persikofjaril

Min fru hatar min släkt

Låter som en väldigt jobbig sits. Har din fru sagt vad det är hon tycker att din familj gjort mot henne som hon tycker är så hemskt? Du skriver att ni grälar mycket om det här, och något borde väl ha framkommit tycker man. Jag har inte alla fakta, uppenbarligen, så jag utgår från det som framgår i trådstarten. 

Kan det vara att något hände första gången hon träffade dina föräldrar, någon kanske sa något som hon tolkade på fel sätt eller så? Kanske skulle ni kunna prata med varandra och dina föräldrar och be varandra om ursäkt och reda ut allt?

Lite svårt att ge råd när man inte har hela bakgrunden.

Tycker att det är fel att kräva att någon ska bryta helt med sin ursprungsfamilj, om det nu är så att hon kräver det av dig. Även om man är en egen liten familj med sin fru/man/sambo och barn och därmed bör backa upp varandra så får det finnas gränser. Det är väl en sak om hon inte vill träffa dem, men du (och era barn) måste ju få träffa dem iaf utan att hon ska bli sur.

• persikofjaril

Om hon inte kan bita ihop och stå ut vid ett såpass viktigt tillfälle som din 40-årsdag eller andra större högtider så tycker jag hon verkar väldigt barnslig. Att vara vuxen innebär att man ibland måste göra saker man inte vill. Sen får ni ju variera vart ni firar jul, nyår, påsk etc, men det antar jag att ni redan gör.

Svar på tråden Min fru hatar min släkt