• Kegge

Han vill tvinga mig att dansa square dance

Jag har dansat i drygt 20 år och jag gillar inte kläderna men jag har inte kroppsformen tycker jag annars är det rätt snyggt och kul me kläderna. Pettypantsen "volangtrosorna" har man under för att inte behöva visa egna trosor om de syns när man snurrar sen om man har tajts under spelar roll. Nu förtiden har dresskoderna släppts på och vi tjejer får ha långkjol vilket gjort dansen ännu roligare för mig! Så skaffa en lång snygg kjol i stället! På kurskvällar har man såklart vanliga kläder. Du kommer inte ångra att du börja dansa det är inte bara dansen som är kul utan alla vänner man får i alla åldrar runt om i Sverige och andra länder! Jag rekomenderar dansen och kläderna är inga problem tror din gubbe överdrev lite men visst endel går in för det och har hela utstyrseln men endel vill inte och ska man ha skoj ska man få va bekväm! :)

Son 070630 & Dotter 090710!
  • Kegge

Pigglet kom igen börja igen! Vi kanske ses! ;) Det är ff party efter de stora festivalerna och för de som vill äre oftast vanlig dans då! :)

• Kegge

Alltså haka inte upp er på anktrosorna de är endast för att inte visa de egna trosorna om man snurrar eller så, du har alltså dina vanliga trosor sen strumpbyxor om du nu använder det sen pettipantsen utanpå! När jag använde squaredance kjol hade jag de med lite ben på helt oki! Såndär hätta på huvudet har ingen. Har en kompis som syr sina klänningar själv och det är inte ett dugg cowboysiga utan riktigt snygga klänningar! Vi brukar käka när vi är på dans och hinner man inte byta om slänger man av sig underkjolen så ser det ut som vilken kjol som helst. Tyget behöver inte vara ryshpyshigt volanger hit och dit hästar osv utan det du tycker! Nä ni får nog ta å kolla upp lite riktiga squaredancesidor i Sverige inte Amerika där är det lite "värre"! Danslektionerna kan du komma i träningsoverall om du vill och dessa danskläder används där det står att det ska vara traditionellt men går även med proper klädsel vilket betyder snyggt klädd tex vanlig lite längre kjol! Och som nybörjare förväntar sig ingen att du köpt kläder redan är ju inte vrålbilligt. Så omordent är det inte. Kläderna skrämmer bort folk vi vet men vatusan skulle det dansas samba eller vals eller så i byxor hur tråkigt skulle det va? ;) Nu tävlas det inte i Squaredance men kul me kläderna ändå lite. Jag som sagt har övergett den stora kjolen finns så många snygga långa kjolar westerninspererat eller ej som funkar fint! Nu skriver kag med stora bokstäver : HÄNG INTE UPP ER PÅ KLÄDERNA SJÄLVA DANSEN ÄR SKIT KUL OCH ALLT MAN FÅR I VÄNSKAP UTANFÖR DANSEN! :) jag började när jag var 13 år idag är jag 35 och kommer aldrig sluta dansa även om det blir mindre just nu när man har barn! :)

• Kegge

Sant! Han kunde ha frågat först! Skulle inte heller bli så glad om maken kom och ville jag skulle klä mig i brottningsdräkt för han anmält mig till kurs eller nått annat med annorlunda klädsel! ;) Skulle han överraska kunde han köpt blommor! Och för den delen har han inte tänkt på att det tar ett tag innan man kan första nivån på dansen och sen är det lite synd om du inte tycker det är kul och han har köpt kläder men det är ju hans problem! ;) Lycka till och känner du att du vill testa dansen gör det om du tycker blä ja men få över honom på linedance då en kompromiss för linedance är oxå himla kul och där finns det tävlingar om man vill delta i sånt oxå! :)

• Kegge

Och du köp en lång kjol istället som är lite western mönster i å säg såhär kommer jag vara klädd om jag fortsätter dansa sen får du se ut hur du vill! ;) då har du försökt och han kan inte säga nått om att du förstör ett gemensamt intresse eller hans intresse! Du vet karlar tänker på ett annat sätt han ville nog väl men nja klädseln är väl inte det första man fixar han vet nog inte själv riktigt vad det handlar om! Ta med honom på linedance efter du provat squaredance och köp honom en cool skjorta och säg nu är det din tur! ;) fast linedance tränar man oxå i typ byxor och tshirt det är svettigt det med! ;)

Svar på tråden Han vill tvinga mig att dansa square dance