• Anonym (råttor)

Får man äta råttor.

Ja, får man det? det finns många råttor överallt, de hade varit kul att testa. 
    det finns lika många råttor som människor. Frågan är, kan man jaga de, är det lagligt precis som att äta tex älgar här i landet. Är det gott ochsåvidare. 

• Svar på tråden Får man äta råttor.
  • Súdamerika

Du måste ha tillstånd för att jaga, och lagligt är det naturligtvis att äta. Smakar dock förjävligt.

Please pardon all the curses, shit gotta come out someway. When you're growin up worthless
  • Ingrid Bergman

*klickar vidare*

• Litet My

Det får man säkert med tanke på att man tycks få förgifta dem och f¨ånga i fällor året om.

Däremot skulle jag inte äta dem då de drar på mycket bakterier och sjukdomar i många fall.  

• Queenie70

Tror inte man får jaga hursomhelst utan tillstånd? Stadsråttor lär vara rent hälsofarliga, men en landsråtta från skogen borde väl gå å äta.

• Súdamerika
    Queenie70 skrev 2012-07-04 20:56:07 följande:
    Tror inte man får jaga hursomhelst utan tillstånd? Stadsråttor lär vara rent hälsofarliga, men en landsråtta från skogen borde väl gå å äta.

Varför skulle stadsråttor vara hälsofarliga?
    Please pardon all the curses, shit gotta come out someway. When you're growin up worthless
  • Anonym (råttor)
    Queenie70 skrev 2012-07-04 20:56:07 följande:

Nej det förstås. men en jag kände satte en råttfälla i köket. Det var inte en jägare var det inte. Han använde inte jävär eller så.
    Det är ingen skillnad på råttorna i skogen och stan tror jag, båda är bruna. 
  • Anonym (råttor)
    YummyMami skrev 2012-07-04 20:58:34 följande:
    Allt går att äta med rätt kryddning. Får man äta husdjur som marsvin så borde man få äta råttor oxå.

tillexempel curry eller sån där indisk blandning som finns på hälsokostaffären.
  • Anonym (råttor)
    Litet My skrev 2012-07-04 20:56:01 följande:
    Det får man säkert med tanke på att man tycks få förgifta dem och f¨ånga i fällor året om.

Däremot skulle jag inte äta dem då de drar på mycket bakterier och sjukdomar i många fall.  

om man har en fritös kan bakterierna försvinna då.
Svar på tråden Får man äta råttor.