• Anonym (råttor)

Får man äta råttor.

Ja, får man det? det finns många råttor överallt, de hade varit kul att testa. 
    det finns lika många råttor som människor. Frågan är, kan man jaga de, är det lagligt precis som att äta tex älgar här i landet. Är det gott ochsåvidare. 

• Svar på tråden Får man äta råttor.
  • Anonym (råttor)
    Súdamerika skrev 2012-07-04 20:55:00 följande:
    Du måste ha tillstånd för att jaga, och lagligt är det naturligtvis att äta. Smakar dock förjävligt.

Hur jagade du de? vilken rätt gjorde du. Eller vilken resturang var det.
  • Súdamerika
    Anonym (råttor) skrev 2012-07-04 21:24:34 följande:
    Hur jagade du de? vilken rätt gjorde du. Eller vilken resturang var det.

Jag åt det på en restaurang i Frankrike, med pälsen kvar och allting. Grillad var den.
    Please pardon all the curses, shit gotta come out someway. When you're growin up worthless
  • Anonym

Kan man äta marsvin och kråka kan man äta råtta också.

Queenie70 skrev 2012-07-04 20:56:07 följande:
    Tror inte man får jaga hursomhelst utan tillstånd? Stadsråttor lär vara rent hälsofarliga, men en landsråtta från skogen borde väl gå å äta.
    Varför då?
    Råtta är extremt svår att lura i gift så att de äter som statsduva, vad som helst, har jag mycket svårt att tro.
    Stadsduva är ofta hälsovådlig däremot men det vet du kanske?
  • Anonym (råttor)
    Anonym skrev 2012-07-04 21:42:39 följande:
    Kan man äta marsvin och kråka kan man äta råtta också.

Varför då?
    Råtta är extremt svår att lura i gift så att de äter som statsduva, vad som helst, har jag mycket svårt att tro.
    Stadsduva är ofta hälsovådlig däremot men det vet du kanske?

kan man inte äta stadsduva, de äter tillexempel glassrån, det verkar inte vara någon fara. Hos en jag kände fanns det råttor i avloppet, de äter tillexempel isolering, men jag vet inte ifall det är giftigt.
  • Anonym
    Ingrid Bergman skrev 2012-07-04 20:55:13 följande:

*klickar vidare*

• Houdini

Smakar sääkert som kyckling ;) det varkar ju allt göra som är lite ovanligt att äta.

De äter råttor i Kambodja, har jag för mig det var. Såg på gränspolisen Australien där de stoppade ett paket från kambodja eller om det var Burma, det var mat i paketet inklusiva tre råttor.   

• Anonym (råttor)
    Houdini skrev 2012-07-04 22:40:36 följande:
    Smakar sääkert som kyckling ;) det varkar ju allt göra som är lite ovanligt att äta.

De äter råttor i Kambodja, har jag för mig det var. Såg på gränspolisen Australien där de stoppade ett paket från kambodja eller om det var Burma, det var mat i paketet inklusiva tre råttor.   

Finns det inte på någon affär i Sverige tillexempel Lidl eller någon som inte finns här.
    Annars kanske man kunde sälja det på marknad (som de som säljer hjortronsylt ochsåvidare menar jag)  
  • Queenie70

Jag ser faktiskt inte att det skulle vara äckligare att äta just råtta än andra djur som kanin. Så länge de har befunnit sig i en hälsosam miljö med hälsosamt foder . Varför då råttor som lever i stadskloaker med allt vad det innebär går bort.

• Anonym (råttor)
    Trialanderror skrev 2012-07-05 15:08:09 följande:
    ANOF upplägg

Vad är det förnågot?

Iallafall, nu var det längesedan jag såg råttor utomhus. Var gör de på sommaren/i värmen?

Kan man sätta fällor ute eller är det bara inne. 

Svar på tråden Får man äta råttor.