Inlägg från: Anonym (Angora) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Angora)

Min sambo är mytoman!

Jag förstår att det är svårt och svårare lär det bli. Passa dig för att blanda ekonomi, samt stå inte på några kontrakt som du inte har full uppsyn över. Mitt ex hade ingen respekt för pengar och kunde lätt strunta i hyran och dra utomlands i stället, hände flera gånger när ingen tog hand om honom av de tjejer han hade efter mig. Vid flera tillfällen har dagis och skolor fått höra lögner, som jag blivit konfronterad om. Vid ett tillfälle sa han att han aldrig godkänt skolan sonen gick på och att jag skrivit "pappa avliden" på sonens papper för att få en skol plats. Vilket jag såklart aldrig gjort, Det kunde bli ganska obehagliga påhitt och jag har många gånger i frågasatt min egen trovärdighet då han kunde vara så övertygande och manipulerande mot människor i min omgivning. Det är farligt och väldigt psykiskt påfrestande med dessa lögner, de kan rent av förstöra livet för någon. Nu är det mycket möjligt att han har större problem än bara lögnerna. Men förbered dig på att kanske behöva spela in alt. Ha någon med vid viktiga beslut, så han inte kan vrida på det som sagts eller tulla på sin sanning. I dag lever jag med en man som är ärlig av sig själv, han ljuger aldrig (kanske en vit lögn) men det känns normalt, det har alltid varit viktigt med ärlighet för mig och har även blivit för min son. Jag är dock glad att han upptäckt sin pappas lögner "SJÄLV". Det händer att jag skrattar åt saker sonen berättar som pappan har sagt, för mitt i allt elende så är det så otroligt komiskt att han lever i en drömvärld. Ibland kommer jag på mig själv ifrågasätta människors trovärdighet pågrund av allt konstigt mitt ex hittat på under åren, ärligt talat så hör man rätt snabbt när någon ljuger och då ringer varningsklockor direkt hos mig. Lycka till

Svar på tråden Min sambo är mytoman!