• Kjell2

Socker, råd och tips

Istället för sötsaker -> ingenting! Varför gå och småäta.

Försök få i dig rejäl frukost och vettig lunch och middag. Behöver du mellanmål ta en frukt, ägg, keso eller något annat som funkar för dig.

• Kjell2
    swjwo skrev 2012-07-05 15:15:27 följande:
    Tack för era tips! Kolhydraterna ska jag tänka på. Men fruktsocker har jag hört man också ska undvika eller det är om man ska gå ner i vikt? Jag vill absolut inte gå ner i vikt då jag äntligen lagt på mig lite (haft svårt för att gå upp i vikt).

Finns det något tuggummi överhuvudtaget som inte har socker eller sötningsmedel i sig?

Småäter gör jag för att jag blir väldigt snabbt hungrig trots att jag t.ex ätit en brakmiddag. Hungrig 30 min senare ibland och då väldigt lätt att jag tar till godis, läsk mm.
    Sluta småät! Du blir inte hungrig, du blir sugen.

En sak som kan hjälpa är att du minskar en del på snabba kolhydrater, ris, pasta, bröd, under brakmåltiderna. Ät istället mer grönsaker och bönor.

• Kjell2
    swjwo skrev 2012-07-05 15:49:03 följande:
    Nej den boken har jag inte läst. Men tänkte åka förbi biblioteket när jag slutat jobbet idag.

Ska också låna Sluta med sockersuget av Kathleen D.... någonting. Tack för tipset.

Ni verkar ha koll på läget här så jag slänger ut frågan: Finns det någon träning man kan utföra hemma? Tänkt börja springa men rädd att jag går ner i vikt och det är det sista jag vill. Gymmet jag går på ligger 1 mil bort så skippat det ett tag nu.
    Var inte så rädd för att gå ner i vikt. Börjar du rasa så får du väl äta mera.

Enklast att köra hemma är olika typer av lättare styrkrträning som armhävningar, situps mm.
  • Kjell2

Satsa i första hand inte på att ersätta småätande av godis med något. Sluta helt småäta. Du hamnar bara i ett mönster där TV är samma sak som att småäta osv. Försök bryta det mönstret.

Svar på tråden Socker, råd och tips