• Plutteli

Pojke i klänning!

Anonym skrev 2012-07-06 15:54:43 följande:
    Jag antar att ni inte har pojkar och flickor till barn utan hönor, eller hens eler vad fan ni nu har, det förklarar ju att vissa här inte vill göra skillnad mellan könen.

Antagligen är även ni hermafroditer och barnen kommer från jungrufödsel .-D

Jasså, du har lador du? Själv har jag två flickor, finaste små tjejerna som finns! ;)
  • Plutteli
    Anonym skrev 2012-07-06 19:29:08 följande:
    "Pojke i klänning". Samma genustjat i en ny tråd och samma engagemang och samma tråååååkiga argument............och när den här "pojke ska ha flickkläder"-tråden dör så kommer nästa och nästa och nästa och nästa och snart dör vi
    Har du missat att TS är EMOT att pojkar ska få ha klänning?
  • Plutteli
    Anonym (Jenny) skrev 2012-07-06 20:04:08 följande:
    Tycker det är så fult när pojkar ser ut som flickor och tvärtom.. isch

Flickor ska ha kjol och klänning ofta och långt hår. Pojkar ska ha kläder med fräna tryck, inget rosa fjanteri och givetvis ska de ha kort hår.

Kollade in på lady dahmers blogg häromdan och höll på att skita i brallan av skratt när jag såg hennes ungar. Skrattande  

Ska och ska. Du har det du finner bekvämt, jag har det jag finner bekvämt och mina ungar har det dem finner bekvämt. Problem med det?
  • Plutteli
    Anonym skrev 2012-07-06 20:02:12 följande:
    Och?
    Så på vilket sätt är då detta en genustråd på temat pojkar ska få ha klänning? Det är ju de facto en anti genustråd på temat pojkar ska INTE få ha klänning.
  • Plutteli
    Anonym (vet hut) skrev 2012-07-06 20:22:40 följande:
    Nu ska du veta att det var mycket som var bra förr i tiden. Man hade givna platser i samhället och det skapade ingen könsförvirring som det liberala samhället vi har idag. Man visste vad man skulle ägna sig åt helt enkelt. Man arbetade från ung ålder och visste att göra rätt för sig. Familjen var viktig och man hade sin tilltro till Gud.

De små pojkarna och flickorna behövde inte ha ett helt rum fullt av leksaker för att vara ett glatt barn utan det räckte så bra med en docka för flickor och ett tunnband för pojkar. På vintrarna åkte man isbana på bäcken och på somrarna kunde man bygga barkbåtar. Det vill jag säga är skillnad från barn idag som inte alls kan leka utan måste sitta vid sina elektroniska spel på tv. 

Jovisst, och var 5:e barn sissodär dog innan 3 års ålder pga sjukdomar/svält. Folk dog innan de var 40 för att de arbetade sig i en tidig grav, homosexuella avrättades och kvinnor fick inte rösta... De rika hade allt och de fattiga knappt nått. Att de var glada för ett rullband är en sanning med modifikation, man gjorde det bästa av det lilla man hade helt enkelt och många mådde oerhört dåligt men vad hade de för val?
  • Plutteli
    Anonym (vet hut) skrev 2012-07-06 20:12:26 följande:
    Jag instämmer. Flickor ska ha kjol, eller klänning om det är kalas. Pojkar ska ha byxor, eller kortbyxor på sommaren. Annars kan det ju bli hemskt varmt för dem.

Jag kan dock inte drista mig till att skratta åt sådana spektakel som när pojkar har klänning. Jag tycker inte att det är något att skratta åt. Jag tycker att det är allvarligt.
    Vad tycker du om detta?

(Andra barnet från vänster är en pojke)

(De två barnen till höger är pojkar)
  • Plutteli
    Anonym (vet hut) skrev 2012-07-06 20:29:41 följande:
    Nu förstår jag inte? Ska man leva ut transsexualitet som liten? Nej fy. Barn och sexualitet har inget med varandra att göra!
    Barn är sexuella varelser, deras sexualitet börjar ungefär vid ett års ålder. Vuxna och barns sexualitet hör dock inte ihop!
  • Plutteli
    Anonym (vet hut) skrev 2012-07-06 20:33:57 följande:
    Nej, allt var sannerligen inte gott förr i tiden. Men det fanns bra saker som jag tycker att vi förbiser i dagens samhälle. En strikt ordning är inte alltid av ondo.

Kan du med bestämdhet säga att många mådde oerhört dåligt? Om man inte vet om någonting annat så gläds man åt det lilla. Därför uppfostrade jag mina barn i ett spartanskt hushåll och de växte upp till sunda och glada individer. 
    Ptja, jag vet att min mormor mådde fruktansvärt dåligt av att vara den hemmafru normen påbjöd att hon var. Hon vantrivdes med att inte ha fått en utbildning eftersom kvinnor inte skulle ha sådant och hon avskydde att inte få bidra till familjens försörjning. (Min mormor är född tidigt 1900-tal, 1906 eller 1904, kommer inte ihåg vem av mormor eller farmor som är född vilket år) Min mamma har inte allt för varma minnen av sin barndom, min pappa mår iof bra men inte fan uppskattade han vintrarna när han och hans föräldrar levde i ett enda rum i deras hem för att det kostade för mycket med värmen annars.

Sen tror jag ju knappast de homosexuella som riskerade avrättning om någon kom på dem mådde bra. Eller att barnen som svalt ihjäl mådde bra, jag tror knappast deras föräldrar hade en ljus syn på livet trots att 2-3 st av deras knoddar gått till efterlivet. Med tanke på hur vanligt alkoholmissbruk var så tyder inte det heller på att det var allt för glada sinnen hos folket. Att man inte klagade i onödan, gjorde det bästa av det man hade osv betyder inte att man mådde bra i situationen, man hade bara inget annat val såvida man inte bara gav upp och dog. Hade folket haft det bra och varit så glada hade vi inte haft den enorma utvandringen som vi hade när svenskarna skulle söka guld och gröna skogar på andra ställen pga misären här. Hade det varit så bra hade väll livet gått vidare på ungefär samma sätt eller? Varför skulle de fattiga ha kämpat för bättre löner, bättre arbetsvilkor, skolor till deras barn, högre studiemöjligheter för deras barn, kvinnlig rösträtt, kvinnors rätt att studera inom alla fack, bättre levnadsstandarder osv? För de visste ju inget annat, men ville ändå få det bättre!
  • Plutteli
    Anonym (vet hut) skrev 2012-07-06 20:40:01 följande:
    Nej sexualiteten hör verkligen till vuxenvärlden och små barn ska inte behöva utsättas för det. 
    "utsättas för"? Barns sexualitet kommer helt naturligt, det är inget de behöver utsättas för.
    Anonym (vet hut) skrev 2012-07-06 20:39:04 följande:
    Ja men det ser du ju att pojken längst till höger har kortbyxor under. 
    Ja, en av tre har det, det är ju det viktiga att fokusera på Drömmer
    Bra att veta dock, bara pojken har kortbyxor under är det helt ok med klänning!
  • Plutteli
    Imaan skrev 2012-07-06 21:53:11 följande:
    Men TS det vet du väl att numer finns inte hon och han. Alla är HEN... Haha! Tycker det är sjukt hur folk ska tvinga på pojkar typiska tjejkläder bara för det får man minsann.
    Har du träffat på pojkar som tvingas på klänning? Det har inte jag, inte en enda gång faktiskt å då känner jag ändå ett gäng små (och även vuxna) grabbar som älskat klänning!

F.ö har du TOTALT missuppfattat hur hen skall användas, men det är du å andra sidan inte ensam om.
  • Plutteli
    Pigeon skrev 2012-07-06 21:59:03 följande:
    Fick inget svar på detta så jag frågar igen - hur tänker ni?

Jämförelsen med hur flickor började ha byxor från att inte kunna ha det, är irrelevant tycker jag! Den gången började inte förändringen med att föräldrar tog initiativet och klädde sina små bebisflickor eller småflickor i byxor - utan det var tonåringar och unga vuxna som revolterade och klädde sig som de ville mot de gamla stofilernas vilja - brände sina behåar och allt vad det var.

Denna gång är det annorlunda - nu är det unisextänkande föräldrar som uppmuntrar barnen att välja vad de vill eller som medvetet sätter klänning och rosa på pojkar. Alternativt är det små barn som får välja kläder själva i klädaffären och deras föräldrar köper de plagg de vill ha.
    Frågan är om det kan bli en lika effektiv revolt när det är små barn och deras föräldrar som sköter den? Eller kommer det falla platt när dessa barn blir större och kanske inte längre vill bryta normen?

Jag ser med spänning framtiden an. Kommer vuxenmodet förändras och klänning/kjol bli ett unisexplagg liksom jeans, eller inte?
    Varför skulle det falla platt? Det finns redan män som vill gå i kjol/klänning och gör det. Men eftersom normerna sitter hårt är det ofta lättare att tillåta sina barn att göra det man själv inte fick göra och nu känner att man inte kan göra än att själv gå emot normen eftersom många är mer förlåtande mot barn än vuxna.
    Såg en man för inte alls länge sedan på stan klädd i snickarkilt, käkandes glass från en glassbägare i form av en rosa gris ;)
  • Plutteli
    Anonym (Jenny) skrev 2012-07-07 11:55:50 följande:
    Men man låter väl ändå inte en tvååring styra och ställa? Obestämd
    Beror väll på tvååringen? Vår etta har "valt" kläder själv sedan hon var ett. Vi har roligare saker att göra än att bråka med henne om vad hon ska ha på sig.
  • Plutteli
    Anonym (Jenny) skrev 2012-07-09 18:56:08 följande:
    Man blir INTE traumatiserad pga att bli nekad en viss sorts plagg som barn.
    Nej, men man blir inte traumatiserad av att få ha kläderna heller ;)
  • Plutteli
    Anonym (Jenny) skrev 2012-07-09 18:56:08 följande:
    Man blir INTE traumatiserad pga att bli nekad en viss sorts plagg som barn.
    Jag rättar mig själv: JO ens barn kan bli traumatiserad av att nekas vissa plagg som barn helt beroende på hur det görs. Ponera att ens son vill ha klänning och man svarar "Nä, det är bara för flickor och sånna där konsiga transor och det är ju inte du!" , sen visar det sig att sonen visst var transvestit och han därför går och mår oerhört dåligt i många många år innan han vågar leva ut sin läggning, för att inte tala om all ångest innan han vågar berätta det för sina föräldrar!
  • Plutteli
    Ant3 skrev 2012-07-09 20:18:52 följande:
    Med det resonemanget kan väl barnet traumatiseras av att tillåtas bära klänning också?
    Ja, om föräldrarna låter honom ha klänning och sen jävlas för det.
  • Plutteli
    Ant3 skrev 2012-07-09 21:59:47 följande:
    Hehe ja, det vore riktigt jävligt.. klä barnet i klänning för att sedan håna..
    Jag syftade mer på att det du menade kunde sätta hinder för barnet i framtiden, likaväl kan komma från andra håll än bara föräldrarna. Ska man resonera som dig måste man nog tänka på att barnet kan få oönskad respons av andra i omgivningen som kan sätta precis lika djupa spår.
    Rent generellt sätter ord från föräldrarna djupare spår än från främlingar på gatan. Har barnet starkt stöd hemma ökar också motståndskraften mot dumma kommentarer.
Svar på tråden Pojke i klänning!