• lillnosie

Tidig ägglossning??

Jag undrar om det är någon som vet om man kan ha ägglossning direkt efter man haft mens? För nu har jag klassiska symptom som jag brukar få vid äl, och dessa hade jag inte i juni innan jag fick mensen den 28:e... Nån som vet? Hartestat för graviditet just innan bim eftersom den var 3 dagar sen. Men det var negativt, och mensen dök upp den 28:e som sagt. Nån som har nån aning om detta? Blir så fundersam varför jag får "symptomen" efter mensen.. skumt!

• Svar på tråden Tidig ägglossning??
  • lillnosie

Puffar lite.. Det måste väl finnas nån där ute som varit med om liknande? :O

• Molly1976

Jag har ganska kort cykel. Brukar ha ägglossning ca 9 dagar efter första mensdagen. Jag har mens i ca 5 dagar så det är ju ganska snart efter mens tycker jag.

• lillnosie

Brukar det alltid vara så, eller kan det variera? För jag har haft innan att jag haft äl-känningar ca 14-10 dagar innan mens.

• reload79

Jag har en cykel på 27 dagar i hade denna månad äl på dag 11 trodde inte att det var sant trodde den alltid inträffade runt 14

• lillnosie

Jag kanske får börja testa med äl stickor för att vara säker på när det sker... Även om jag helst skulle vilja slippa det. Men nu har jag ju fått några svar på att det kan ske lite närsom.. ;)

• Molly1976

När jag har räknat på det har jag alltid haft 14 dagar från ägglossning till mens. Däremot har det varierat hur många dagar det är från mens till ägglossning.

• lillnosie
    Molly1976 skrev 2012-07-06 15:11:30 följande:
    När jag har räknat på det har jag alltid haft 14 dagar från ägglossning till mens. Däremot har det varierat hur många dagar det är från mens till ägglossning.

Har du testat då med stickor för att kunna räkna ut, eller hur har du gått tillväga för att få fram den infon? :)
  • reload79

När jag går tillbaka o tittar på anteckningar så hade jag glad gubbe på dag 14 första gången jag blev gravid o nu glad gubbe på dag 11 med samma cykel

• Molly1976
    lillnosie skrev 2012-07-07 11:26:54 följande:

Har du testat då med stickor för att kunna räkna ut, eller hur har du gått tillväga för att få fram den infon? :)

Jag har aldrig testat med stickor. Jag får JÄTTEONT när jag har ägglossning, och 14 dagar efter får jag mens.
  • Tuvalina

Hoppar in här och ställer en fråga: Reload, du som haft ÄL på dag 11 är du alltså gravid nu?

Jag kommer också förmodligen få ÄL på dag 11 och tänker att det är lite väl tidigt att få det då.... Har försökt hitta info på nätet men hittar inte så mycket! Tänkte höra hur det går för er här?

Svar på tråden Tidig ägglossning??