• lillnosie

Tidig ägglossning??

Jag undrar om det är någon som vet om man kan ha ägglossning direkt efter man haft mens? För nu har jag klassiska symptom som jag brukar få vid äl, och dessa hade jag inte i juni innan jag fick mensen den 28:e... Nån som vet? Hartestat för graviditet just innan bim eftersom den var 3 dagar sen. Men det var negativt, och mensen dök upp den 28:e som sagt. Nån som har nån aning om detta? Blir så fundersam varför jag får "symptomen" efter mensen.. skumt!

• Svar på tråden Tidig ägglossning??
  • reload79

Nej tuvalina jag har haft en cykel alltid på exakt 28 dagar och denna månad kom mensen på dag 22-23 helt galet kanske därför äl var tidig

• Molly1976

Jag brukar ha ägglossning ca på dag 9. Jag har blivit gravid tre gånger det senaste året, alla har slutat med ma eller mf, men det har ju knappast med äl att göra. Jag har haft ma i v 13 och 10 och mf i v 4.

Det jag vill säga är att det kan ju inte vara något att oroa sig för, om det var det ni gjorde. Lycka till!  

• Molly1976

Min cykel brukar vara 22-24 dagar nu.

Jag förstår att ägget måste ha tid att mogna, annars kanske det blir missfall direkt. Men mitt första ma upptäcktes i v 13 och då var bebisen ca 2 veckor mindre. Kan det spela någon roll så sent?  

• lillnosie

Nu är det samma visa igen för mig.. kvällen/natten till den 27:e hade jag mensvärk och den 27:e kom mensen. och nu 2 dagar efter får jag sjukt ömma bröst, värk i ryggen och hugg på höger sida i livmodern. Är det äl redan?! Kan ju inte vara möjligt väl? Eller har nån hört något om "menssymptom" några dagar in? Jag har inte det..

• lillnosie
    Molly1976 skrev 2012-07-30 13:30:59 följande:
    Jag tycker det låter som du har mensvärk.

Kan kanske va. Men jag har bara mens i 4 dagar, dvs att jag i sådana fall får mensvärk när den i princip är över. Det låter ju konstigt kan jag tycka.
  • 3 barns mamma84

Jag hade ägglosnsing redan 4 dagar efter min mens och blev gravid .

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Skulle stå ägglossning hehe sorry

• lillnosie
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-31 16:38:18 följande:
    Jag hade ägglosnsing redan 4 dagar efter min mens och blev gravid .

Ah :) oj.. jag och sambon som tänkt undvika äl perioden ett tag :P men då vet jag ju att det faktiskt kan vara det som spökar för mig! Har varit så konfunderad då jag tidigare haft dessa symtom 14 dagar före mens, sen åt jag minipiller i 4 år och hade ingen mens under den perioden, och nu när jag slutat med dem börjar kroppen spöka såhär.. haha :P
  • 3 barns mamma84
    lillnosie skrev 2012-07-31 18:36:38 följande:

Ah :) oj.. jag och sambon som tänkt undvika äl perioden ett tag :P men då vet jag ju att det faktiskt kan vara det som spökar för mig! Har varit så konfunderad då jag tidigare haft dessa symtom 14 dagar före mens, sen åt jag minipiller i 4 år och hade ingen mens under den perioden, och nu när jag slutat med dem börjar kroppen spöka såhär.. haha :P
    Hihi så kan det gå
    jag hade MA 15 december 2009 första mensen kom 12 januari 2010 i hela februari var mensen borta 10 mars kom mensen igen 7 dagar blödningar som alltid (normala) 4 dagar efter äl och vi sexade hade stegring i 6 dagar !!
    Och sen kom symtomerna pang bom och jag var gravid
    Så man ska inte tro att äl inte kommer så tidigt för ibland händer det likom saker
    Nu blir pojken 2 år i december.    
  • lillnosie

Läste någonstans att äggkvaliten är sämre om man har tidig ägglossning? Försökte hitta sidan det stod men hittar den inte.. nån som hör något om detta?

• Communitygrodan
    lillnosie skrev 2012-08-04 18:41:50 följande:
    Läste någonstans att äggkvaliten är sämre om man har tidig ägglossning? Försökte hitta sidan det stod men hittar den inte.. nån som hör något om detta?

Det stämmer att äggen blir sämre vid kort follikelfas. De hinner inte utvecklas optimalt. Det samma gäller om man har får lång follikelfas, då blir "skalet" på ägget för hårt och svårgenomträngligt.
Svar på tråden Tidig ägglossning??