• lillnosie

Tidig ägglossning??

Jag undrar om det är någon som vet om man kan ha ägglossning direkt efter man haft mens? För nu har jag klassiska symptom som jag brukar få vid äl, och dessa hade jag inte i juni innan jag fick mensen den 28:e... Nån som vet? Hartestat för graviditet just innan bim eftersom den var 3 dagar sen. Men det var negativt, och mensen dök upp den 28:e som sagt. Nån som har nån aning om detta? Blir så fundersam varför jag får "symptomen" efter mensen.. skumt!

• Svar på tråden Tidig ägglossning??
  • lillnosie

Puffar lite.. Det måste väl finnas nån där ute som varit med om liknande? :O

• lillnosie

Brukar det alltid vara så, eller kan det variera? För jag har haft innan att jag haft äl-känningar ca 14-10 dagar innan mens.

• lillnosie

Jag kanske får börja testa med äl stickor för att vara säker på när det sker... Även om jag helst skulle vilja slippa det. Men nu har jag ju fått några svar på att det kan ske lite närsom.. ;)

• lillnosie
    Molly1976 skrev 2012-07-06 15:11:30 följande:
    När jag har räknat på det har jag alltid haft 14 dagar från ägglossning till mens. Däremot har det varierat hur många dagar det är från mens till ägglossning.

Har du testat då med stickor för att kunna räkna ut, eller hur har du gått tillväga för att få fram den infon? :)
  • lillnosie

Nu är det samma visa igen för mig.. kvällen/natten till den 27:e hade jag mensvärk och den 27:e kom mensen. och nu 2 dagar efter får jag sjukt ömma bröst, värk i ryggen och hugg på höger sida i livmodern. Är det äl redan?! Kan ju inte vara möjligt väl? Eller har nån hört något om "menssymptom" några dagar in? Jag har inte det..

• lillnosie
    Molly1976 skrev 2012-07-30 13:30:59 följande:
    Jag tycker det låter som du har mensvärk.

Kan kanske va. Men jag har bara mens i 4 dagar, dvs att jag i sådana fall får mensvärk när den i princip är över. Det låter ju konstigt kan jag tycka.
  • lillnosie
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-31 16:38:18 följande:
    Jag hade ägglosnsing redan 4 dagar efter min mens och blev gravid .

Ah :) oj.. jag och sambon som tänkt undvika äl perioden ett tag :P men då vet jag ju att det faktiskt kan vara det som spökar för mig! Har varit så konfunderad då jag tidigare haft dessa symtom 14 dagar före mens, sen åt jag minipiller i 4 år och hade ingen mens under den perioden, och nu när jag slutat med dem börjar kroppen spöka såhär.. haha :P
  • lillnosie

Läste någonstans att äggkvaliten är sämre om man har tidig ägglossning? Försökte hitta sidan det stod men hittar den inte.. nån som hör något om detta?

Svar på tråden Tidig ägglossning??