• Molly1976

Tidig ägglossning??

Jag har ganska kort cykel. Brukar ha ägglossning ca 9 dagar efter första mensdagen. Jag har mens i ca 5 dagar så det är ju ganska snart efter mens tycker jag.

• Molly1976

När jag har räknat på det har jag alltid haft 14 dagar från ägglossning till mens. Däremot har det varierat hur många dagar det är från mens till ägglossning.

• Molly1976
    lillnosie skrev 2012-07-07 11:26:54 följande:

Har du testat då med stickor för att kunna räkna ut, eller hur har du gått tillväga för att få fram den infon? :)

Jag har aldrig testat med stickor. Jag får JÄTTEONT när jag har ägglossning, och 14 dagar efter får jag mens.
  • Molly1976

Jag brukar ha ägglossning ca på dag 9. Jag har blivit gravid tre gånger det senaste året, alla har slutat med ma eller mf, men det har ju knappast med äl att göra. Jag har haft ma i v 13 och 10 och mf i v 4.

Det jag vill säga är att det kan ju inte vara något att oroa sig för, om det var det ni gjorde. Lycka till!  

• Molly1976

Min cykel brukar vara 22-24 dagar nu.

Jag förstår att ägget måste ha tid att mogna, annars kanske det blir missfall direkt. Men mitt första ma upptäcktes i v 13 och då var bebisen ca 2 veckor mindre. Kan det spela någon roll så sent?  

Svar på tråden Tidig ägglossning??