• LillaEmlaan

Räcker det med skötbädd?

Har svårt att somna då jag lider av en förfärlig halsbränna och nu sitter jag här och funderar och vill bolla idéer med folk!
    Sambon och jag har kommit fram till vad vi ska ha för vagn och spjälsäng köper vi nästa vecka.
    Nu har jag börjat fundera på detta med skötbord!
    Då vi har ett ganska kompakt badrum och inte har någon direkt plats för ett "vanligt" skötbord så att säga, så tänkte vi ha det på tvättmaskinen.

Då är min fråga, räcker det med enbart en skötbädd på tvättmaskinen eller ska man behöva snickra ihop en "ram" så att säga? Har kollat efter "ramar" att köpa men det verkar inte finnas. (?)

Med skötbädd tänkte jag något i samma modell/form som denna:
    www.jollyroom.se/produkter/skota/skotbord/skotbaddar/ratt-start-skotbadd-tummen-vit.html

Ni får gärna dela med er av tips och idéer när det gäller ALLT som har med bebis att göra!
    Då det är vårat första barn vill vi att allt ska vara så förberett som möjligt

Och för er som inte förstår vad jag menar med ramen så har jag "snott" en bild från google:

Tack på förhand !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-06 02:46
    Okejj, för att göra saker tydligare, den på bild i TS är INTE MIN. Ville bara visa vad jag menade med om man kanske behöver köpa/snickra ihop en "ram".
  • Svar på tråden Räcker det med skötbädd?
  • aikidoaasa

Den ser bra och rejäl ut så den borde räcka. Det du behöver till men det behöver inte sitta i bordet är förvaring av alla de saker som behövs i samband med blöjbytena... kanske något som hänger påå väggen eller liknande.

Själv går jag och väntar på att min lilla älskling ska "ploppa ut". BF om 6 dagar.  

• LillaEmlaan
    aikidoaasa skrev 2012-07-06 02:25:43 följande:
    Den ser bra och rejäl ut så den borde räcka. Det du behöver till men det behöver inte sitta i bordet är förvaring av alla de saker som behövs i samband med blöjbytena... kanske något som hänger påå väggen eller liknande.

Själv går jag och väntar på att min lilla älskling ska "ploppa ut". BF om 6 dagar.  
    Skötbädden eller ramen? ^^
    Jo förvaringen är juh lite lurigt men har en tvättkorg från jysk som även är ett bord brevid tvättmaskinen så där kan jag ha lite saker och så har jag "hängare" från ÖoB som ser ut som färgglada apor som hänger på duschkabinen på andra sidan där man kan hänga upp saker så det löser sig nog :)

Ååh grattis !! Hoppas allt går bra med både dig och den lilla ! Solig

Själv har jag inte BF förren 17:de december
  • Frontline

Den skötbädden ser ju jättebra ut så det är ju inga bekymmer, men jag säger med som föregående talare att bädden är ju inga ben utan det som är runtomkring ska få plats med...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Djonna

Jag kan tänka mig att det skulle räcka med skötbädd om du aldrig släppte barnet ens för en sekund när det ligger därpå (inte för att man bör det annars heller) och då måste du ju se till att ha alla saker inom räckvidd så du inte behöver släppa barnet.

Men jag är förstagångsmamma till en 4 veckor gammal pojke så jag är inte direkt någon expert :P

• LillaEmlaan
    Frontline skrev 2012-07-06 02:36:26 följande:
    Den skötbädden ser ju jättebra ut så det är ju inga bekymmer, men jag säger med som föregående talare att bädden är ju inga ben utan det som är runtomkring ska få plats med...
    Vet inte om jag är trött eller något men jag måste fråga, Skötbädden, då menar du den från Jollyroom va?

Det runt omkring har vi lösningar på
  • Litet My

Tycker det ser bra ut,blir toppen med förvaring av blöjor och dyl brevid.

• Frontline
    LillaEmlaan skrev 2012-07-06 02:39:20 följande:
    Vet inte om jag är trött eller något men jag måste fråga, Skötbädden, då menar du den från Jollyroom va?

Det runt omkring har vi lösningar på
    Jag menade den som du har en bild på i din trådstart...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • LillaEmlaan
    Djonna skrev 2012-07-06 02:39:01 följande:
    Jag kan tänka mig att det skulle räcka med skötbädd om du aldrig släppte barnet ens för en sekund när det ligger därpå (inte för att man bör det annars heller) och då måste du ju se till att ha alla saker inom räckvidd så du inte behöver släppa barnet.

Men jag är förstagångsmamma till en 4 veckor gammal pojke så jag är inte direkt någon expert :P
    Jo precis, det är juh just det att jag är rädd för, att om jag har enbart skötbädden så kanske den glider iväg eller så men om man fixar en såndär "ram" så blir det juh stabilare och då kanske man kan släppa bebis i 2 sekunder OM det skulle behövas.
  • LillaEmlaan
    Litet My skrev 2012-07-06 02:39:43 följande:
    Tycker det ser bra ut,blir toppen med förvaring av blöjor och dyl brevid.
    Den på bilden är inte min...
  • LillaEmlaan
    Frontline skrev 2012-07-06 02:43:51 följande:
    Jag menade den som du har en bild på i din trådstart...
    Okejj, för det är som jag skrivit tidigare inte min, utan en bild jag hittade på google för att visa vad jag menade med "ram"
    Men det lutar åt att besöka ett byggvaruhus och snickra ihop en egen
Svar på tråden Räcker det med skötbädd?