Inlägg från: Höghus |Visa alla inlägg
  • Höghus

Skäl för att inte amma.

Nattugglan: Word

• Höghus

Jag tycker inte att alla skäl är godtagbara. Naturligtvis har folk rätt att göra som de vill eftersom det är deras liv, barn och kroppar. MEN jag och många fler har fortfarande rätt att tycka att de som väljer bort amning av ickemedicinska skäl gör fel/är oansvariga i sitt föräldraskap. Att vara förälder handlar många gånger om att sätta någon annan före sig själv. Och när fördelarna med amning är så stora för barnet borde man göra det här.

• Höghus

Måste bara tillägga att det finna mycket man som förälder måste göra för sina barn även om man inte tycker att det är varken roligt eller trivsamt. Jag HATAR lekparker. Jag HATAR att gå upp 7 på morgonen. Jag HATAR laga middag vareviga dag. Men jag biter ihop och gör det. För mina barns skull. För att det är det bästa för dem. Och att de mår bra och utvecklas optimalt gör mig lycklig.

• Höghus

2012mamma: Jag skulle kunna fråga detsamma. Tycker för övrigt att det är märkligt att du anser det vara okej att som mor inte gilla amning ja tom välja bort det men inte okej att som jag ha svårt för tidiga mornar eller att stå vid spisen. Det är för övrigt inte ett dugg synd om mina barn. De är långt mer älskade än barnen till alla egon som sätter sin egen personliga bekvämlighet före allt.

• Höghus

Straw2008: att kalla mina barn stackare är ju att kritisera, eller hur? Eller är det alltså bara flaskmatare som inte får kritiseras?

• Höghus

Straw2008 och 2012mamma: Allt? Var har jag skrivit att jag tycker ALLT med barnen är tråkigt? Läs om läs rätt.

• Höghus

Bara så du vet Eliiin så går det i de allra flesta fall utmärkt att delamma. Dvs du ammar när du är hemma och din partner ger bebisen ersättning när du är i stallet. Då får man både amningens fördelar (barnet får antikroppar mm.) och du kan lugnt åka iväg.

• Höghus

Dracarys: Slutade läsa efter jämförelsen mellan amning och att tvingas ställa upp på sex mot sin vilja (våldtäkt?). Något så enfaldigt och sjukt har jag sällan läst. Sök hjälp.

• Höghus

Det finns gott om aktuella studier som visar på amningens fördelar. Både svenska och internationella. Det är liksom inte för att plåga kvinnor som alla från WHO till Svenska barnläkarföreningen förordar amning. Att det finns de som lever sitt liv under en sten ändrar inte detta.

Svar på tråden Skäl för att inte amma.