Onjisen skrev 2012-07-10 13:16:41 följande:
Hej!
Jag va i precis samma sits som du i våras...
Pappan till barnet dök upp efter tre½ års frånvarande och ville plötsligt ha GV och UG...
Han stämde mig till tingsrätten då jag har både själv varit med om hans humör och hotfulla stil innan grav, men även fått höra av hans f.d hur han betedde sig mot hennes barn.
Vi tillbringade 4 timmar i diskussioner fram och tillbaka, varje gång ja gick med på minsta lilla så skulle han ha mer. Jag ville INTE ha GV men umgänget under kontrollerade former gick jag med på. (dvs de första träffarna skulle ske på barncentralen i kommunen med ett utomstående umgängesstöd tillsatt av kommunen).
Eftersom vi inte kom fram till något beslutade tingsrätten ett schema + att vi fick gå på ständiga samarbetsmöten hos familjerätten.
Vi är fortfarande hos familjerätten, min dotter vill inte ha något alls med sin bio pappa att göra utan bara skriker rakt ut när hon ser honom att hon hatar honom...
Stå på dig och förbered ditt ombud på vad DU vill och hur mkt du är villig att gå med på, låt denne prata för dig! Be ombudet vara stenhårt och inte ge med sig så som mitt gjorde..
Ni kommer sitta ensamma med domaren ochprata, sen ses ni allihop och vid eventuella dispyter kommer du eller killen få gå ut och diskutera frågan med sitt ombud så inget sker över huvudet på er...
Dock kan tingsrätten ta egna beslut och dessa måste följas till den nivån att barnet mår bra eller att ni kommer överrens i familjerätten istället och skriver ett avtal där!
Hoppas det klarnade lite iaf och om du vill prata mer så mejla!
KRam
Hur kommer det sej att barnet hatar sin pappa?