• Anonym

Kan tingsrätten tvinga en 3 åring?

Anonym (Soc.) skrev 2012-07-07 11:39:44 följande:
    Det finns ingen anledning att ifrågasätta att ts blivit misshandlad bara för att hon inte skrev det förrän senare. Eftersom att det inte var den saken som frågeställningen handlade om.

Jo det gör det om det är efterkonstruktion då är det bättre ts tar tag i det verkliga problemet istället vilket hon fått till svar tidigare med
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-07 11:37:57 följande:
    Man ska aldrig ljuga för sina barn. Men när de är så pass gamla så kan man säga sanningen

Varför skulle man säga till en treåring att pappan slagit en?
  • Anonym
    Bella1 skrev 2012-07-07 12:00:43 följande:
    Lite rätt kan det vara nu jobbar jag inte på soc i Sverige utan i annat land och som anonym nämner hade ts bars pappa banka skiten ur ts som ts skriver i ett inlägg så har jag svårt att se att tr i Sverige kommeratt tvinga ett barn som sett detta att ha umgänge med denna och inte själv i början. Men hade det funnits lite sanning i det ts säger så hade det stått med i starten för det är så pass allvarligt och man får svar som man ställer undran eller fundering i starten. Hade ts tagit med det hade svaren kanske inte blivit ja tr kan tvinga till umgänge iallafall inte här i det land där jag jobbar inom soc!

Han friades, alltså skiter tr i ev. misshandelsanklagelser.
  • Anonym
    Anonym (hjälp mig) skrev 2012-07-07 11:37:21 följande:
    Lades ner på bristande bevis....jag låg på sjukhuset i 4 dagar....

Det har skrivits i tidningar om....utan mitt namn är med!

Du förstår inte mig, innan du skriver, kan du väl fråga mig först...jag är mer än glad att svara dig! 

Det lades ner skriver du här! Sen påstår du han fick tre års fängelse... Vad stämmer? Anklaga inte mej för att påstå felaktiga saker då du är den som sagt att han friades.
  • Anonym
    Anonym (hjälp mig) skrev 2012-07-07 14:38:48 följande:
    nej nej...snälla gå tillbax o läs, det var nån som skrev att det va ner lagt pgr av bristande bevis....

då skrev jag......att jag låg på sj i 4 dagar.....

Är du ny o kommit nyss in till tråden, så ber jag dig att läsa allt från början!!!!

Treåringen kan inte ha minnen av vad pappan gjort. Du ska inte göra pappan till en skrämmande person för barnet. Vilka märken menar du att barnet frågar om?
  • Anonym

Herregud vad ni tjafsar med TS

Hon frågade ju inte om misshandeln. hÅll er till ämnet tjafsmajjor

• Anonym
    Anonym (hjälp mig) skrev 2012-07-07 14:58:05 följande:
    Åååå tack snälla människa{#emotions_dlg.flower}
    ignorera bara ..det kommer aldrig till ngn ände iaf. Hur mkt du än svarar
  • Anonym
    Anonym (hjälp mig) skrev 2012-07-07 14:54:40 följande:
    haha en sak till bara......du skrev att jag inte ska göra pappan till en skrämmande person??

Jag vet vad du menar med det, att jag inte ska tala om för barnet vad pappa gjort mot hens äldre syskon

el mig...... 

Men att han är skrämmande person, är väll ett faktum, som han skapat själv....ja en tanke bara! 

Jag ställde frågor som du sa jag kunde men då struntar du att svara... Han har inte skapat det gällande treåringen utan tr kan anse att du och syskonen skapat ett monster av pappan inför barnet.
  • Anonym
    Anonym (hjälp mig) skrev 2012-07-07 15:01:59 följande:
    Ok.du har rätt....men jag är klar nu! Det var aldrig min mening att detta skulle handla om misshandel...

Jag har fått mina SVAR... Ja det stämmer! jag lämnar tråden för de som vill prata vidare om detta!

Svar ja, domstolen kan till och med ge pappan vårdnaden och boendet. Det är verkligheten.
  • Anonym
    Anonym (socionomstudent) skrev 2012-07-07 15:18:44 följande:
    Hej på dig!

Jag har precis läst en juridikkurs och är rätt så insatt i just detta.

Enligt lagboken FB kap 6:

Föräldrarna har alltid rätt att träffa sina barn så länge det inte går emot barnets bästa. Det är det som är avgörande både för vårdnad och besök. Därför kommer det bli en diskussion om vad som är barnets bästa.. Dessutom om föräldrarna har svårt att sammarbeta ska man ta hänsyn till detta och vad kontakten mellan föräldrna kan innebära för "risker".

I dagsläget kanske inte det säger så mycket. Men om jag skulle bedömma detta utifrån vad du har berättat så skulle det inte bli delad vårdnad men det kanske finns en liten risk för "umgänge". Hoppas för din skull att det inte blir så!

Starkt jobbat att du klarade av att ta dig därifrån!

Så väldigt insatt kan du inte vara då du helt bortser från barnets rätt till båda föräldrarna och att treåringen inget minne har av misshandeln.
Svar på tråden Kan tingsrätten tvinga en 3 åring?