• Silje92

Jobb och hund. Hur gör man??

Hej!

Jag måste få fråga er hur ni gör med era hundar när ni jobbar? Åker ni hem och tar ut dem på en runda? Har ni hundvakt? Hunddagis?

Jag bor i lägenhet med min kille och har alltid drömt om att skaffa en liten chihuahua.
    Men jag jobbar skift, och han heltid. Vilket betyder att de dagar då jag och han jobbar dagtid finns ingen som kan ta hand om hunden.

Hur gör ni andra?

Jag vill verkligen ha en liten chihuahua. Men Den klarar sig ju inte ensam i 8 timmar. Så länge får dem inte ens vara själva.

Tips och svar önskas!

Tack! 

• Svar på tråden Jobb och hund. Hur gör man??
  • Majsan70

Vi går om varandra härhemma. Jag jobbar dagar, kvällar och helger. Maken jobbar dagtid och barnen har olika tider i jobb o på skola.
    Nu är min hund 10 år gammal och barnen börjar bli stora så när hon dör kommer vi inte skaffa nån ny eftersom vi inte ser en vettig lösning för en hund då.

• Silje92

Så hur löser ni det då ni båda jobbar dagtid?

• Jessa01

Just nu löser vi det genom att min sambo går hem på lunchen. 
    Snart öppnar ett hunddagis i närheten och det ska bli jättebra tycker jag!

Det finns dogwalkers som kan rasta hunden om dagarna eller så finns det kanske studenter som vill tjäna extra pengar i ditt område?   

• Majsan70
    Silje92 skrev 2012-07-06 17:13:45 följande:
    Så hur löser ni det då ni båda jobbar dagtid?
    Ja barnen har ju andra tider precis som jag skrev.
  • Silje92

Jessa01; Okej , Vad bra. Undra vad ett hunddagis kostar? För oss skulle det bara bli totalt 5 dagar på 5 veckor som det skulle behövas hundvakt. :)

Majsan70: Okej. Då förstår jag. Barnen är tillräckligt stora för att hjälpa till med sådant. :) 

• Majsan70
    Silje92 skrev 2012-07-06 17:19:11 följande:
    Jessa01; Okej , Vad bra. Undra vad ett hunddagis kostar? För oss skulle det bara bli totalt 5 dagar på 5 veckor som det skulle behövas hundvakt. :)

Majsan70: Okej. Då förstår jag. Barnen är tillräckligt stora för att hjälpa till med sådant. :) 
    Mina barn är 20, 17 och 9 år och har hjälpt till med hunden ända sen vi skaffade henne. Men nu är hon ingen hund som rastas femtioelva gånger per dag utan hon trivs bäst med morgon em kvälls rastning.  Ordentliga promenader varje gång.
    Vi försöker mest se till att hon inte är så mycket ensam..fast med 6 katter i huset så är hon aldrig ensam förstås.
  • Silje92
    Majsan70 skrev 2012-07-06 17:23:14 följande:
    Mina barn är 20, 17 och 9 år och har hjälpt till med hunden ända sen vi skaffade henne. Men nu är hon ingen hund som rastas femtioelva gånger per dag utan hon trivs bäst med morgon em kvälls rastning.  Ordentliga promenader varje gång.
    Vi försöker mest se till att hon inte är så mycket ensam..fast med 6 katter i huset så är hon aldrig ensam förstås.
  • emmisss

Vi har en stor golden kille, Vi har Alltid haft honom på hunddagis när vi inte varit föräldralediga...

• Emma1986

Svärmor är mer än gärna hundvakt! Och de dagar som hon inte kan, då får Stella vara på dagis :)

• Silje92

Kollade vad hunddagis kostar där jag bor. Var inte så jätte farligt. 
    I och med att det för oss inte skulle bli så många dagar isf.

Kollade även dogwalker..Det hade ju varit det bästa. Men jag tycker det känns läskigt att någon okänd går in i lägenheten. Vågar man lita på att de inte snor något?

Svar på tråden Jobb och hund. Hur gör man??