• Älskarlivet

Bra hotell i Göteborg

Hej!

Idag gick mannen på semester (jag är föräldraledig) och vi täntke att vi skulle åka till Göteborg och gå på Liseberg och då även övernatta.

Vi är två vuxna och en 5 åring samt en liten på 9 månader.

Någon som har tips på bra hotell i Göteborg?      

• Svar på tråden Bra hotell i Göteborg
  • Tainted

Kan varmt rekommendera scandic mölndal. mycket billigare än mitt i city men det tar bara 10min på spårvagnen så är du mitt i smeten i göteborg :) spårvagnen går precis utanför hotellet.. Har själv jobbat där tidigare och vet att de håller väldigt god standard! dessutom har du Bushuset endast 1 hållplats bort med vagnen, 120kr/barn över 1 år för 2h lek och bus, finns även bollhav etc för de mindre :)
    plus gott kaffe o gratis massagestol med översikt över "leklabyrinten" :D 

• Deiia

Hotell 11, på Eriksberg!
    Perfekt med småbarn. Promenera längs kajen, lek i lekplatserna och bara njut av livet längs älven  

Stombuss 16 går nästan utanför dörren och tar ca 20 min till Korsvägen.  Eller ta färjan in till centrum och fortsätt med spårvagn.

• Vinxen

Scandic rubinen mitt på avenyn! Superbra hotell, nära till allt. Barnampassat. Vi trivs jättebra varje gång vi bor där :)

• vivianne

Ska ni gå på Liseberg är det jättebra att bo på Gothia Towers, precis på andra sidan gatan!

Vi bodde där med en sexåring och en ettåring förra året. Bokade ett rum med två enkelsängar (105 cm breda), puttade ihop dem till en jättesäng där hela familjen fick plats. Inget strul med extrasängar behövdes.

Hoteller är stort och kanske lite opersonligt men allt funkar utan krångel och läget är som sagt superbra i förhållande till Liseberg.

• Yosa

SPAR hotell Gårda. Ligger mära universeum, lisebrg, skandinavien. Prisvärt, nyrenoverat och stod färdigt i maj. Toppenfrukost. Vi bodde i fräscht, stort familjerum 2 vuxna o 2 barn. Fick stort 3kantigt badkar och gottbom plats. Gav inte mycket för det konstigt nog . Billigare än de hotell jagbhittade längre ut från centrum. Rekommenderas och får högsta betyg av nig.

• Yosa

.....glömde skriva...toppenfrukost med allt mellan himmel o jord.

• Älskarlivet

Klart. Vi har bokat Gothia. Smidigt om den lille somnar i vagnen så går man bara över gatan och så lägger över honom i sängen (så slipper man transport). Tack för alla tips!

• JPT
    Älskarlivet skrev 2012-07-06 22:09:26 följande:
    Klart. Vi har bokat Gothia. Smidigt om den lille somnar i vagnen så går man bara över gatan och så lägger över honom i sängen (så slipper man transport). Tack för alla tips!
    Nu har ni redan bokat Gothia, men jag tänkte bara "varna" för att de håller på att renovera där i samband med att de bygger ett helt nytt torn. En stor byggarbetsplats med andra ord.

Bodde där själv för ungefär två år sen och var väldigt nöjd med rum och frukost annars Glad

• JessiWill

Gothia Towers, helt klart bäst men kostar sin del.

Hotell riverton annars, superfint, centralt och kända för deras frukost :)

William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • Älskarlivet

JPT:Oj, hoppas vi klarar oss "från" det då. Vi ska i stort sätt bara sova där och äta frukost och sen köra hem igen:). 1395 betalar vi för en övernattning i dubbelrum med extrasäng (vi är 4 pers). Jagvtycker det känns som ett bra pris med tanke på hotellets läge.

• JessiWill
    Älskarlivet skrev 2012-07-08 10:36:03 följande:
    JPT:Oj, hoppas vi klarar oss "från" det då. Vi ska i stort sätt bara sova där och äta frukost och sen köra hem igen:). 1395 betalar vi för en övernattning i dubbelrum med extrasäng (vi är 4 pers). Jagvtycker det känns som ett bra pris med tanke på hotellets läge.
    Det var ett bra pris, det beror lite på vad man väljer för rum samt övernattning.
  • Vinxen

Gothia har dessutom sjukt små rum!

• JessiWill
    Vinxen skrev 2012-07-08 21:53:58 följande:
    Inte bara små rum, beror på vad man tar för rum och vilken våning.
  • inze
    Vinxen skrev 2012-07-08 21:53:58 följande:
    Dottern och jag bodde på Gothia Towers förra sommaren via Coop Hotellpremie. Ca 1400 för 2 nästter. Och vi tyckte nog att vi hade ett ganska stort rum. Stora sängar (större än 90 cm i alla fall). Fåtölj och bord. Fönster mot Liseberg. Kändes absolut inte litet utan större än normala hotellrum
  • Vinxen

Då hade ni kanske tur att få ett stort rum. Alla gånger jag bott där har det vart extremt små rum!

• JessiWill
    Vinxen skrev 2012-07-09 14:09:22 följande:
    Då hade ni kanske tur att få ett stort rum. Alla gånger jag bott där har det vart extremt små rum!
    De större rummen kostar lite mer, vi betalade typ 3000 för en natt. men då rätt lyxigt :P
  • Älskarlivet

Vi hade det toppenmysigt! Så mysigt att åka iväg bara vi fyra:). Hotellet var toppen! Rummet var också jättefint. Superfräscht och lagom stort:)!

Svar på tråden Bra hotell i Göteborg