• Anonym

Jobba på Samhall...

Är det någon här som jobbar på Samhall och kan berätta vad ni gör, vad ni tjänar, hur ni trivs? Hur fick ni jobbet?
    Är det något bra eller dåligt, ska man hålla sig därifrån eller är det positivt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-06 20:20

Ni andra: skulle ni reagera på något speciellt sätt om någon sa att den jobbar på Samhall?

• Svar på tråden Jobba på Samhall...
  • Ellaria

Jag har arbetstränat genom samhall på ett helt underbart ställe och där är många (10-15) samhallanställda där. Bara någon som inte trivs, de flesta trivs jättebra. Lönen ligger på 19000 eller så tror jag (inte helt säker, jag får ju ingen) och det är sjyssta arbetsförhållanden, iallafall där jag var.

You know nothing, Jon Snow
  • Anonym
    Ellaria skrev 2012-07-06 20:07:04 följande:
    Jag har arbetstränat genom samhall på ett helt underbart ställe och där är många (10-15) samhallanställda där. Bara någon som inte trivs, de flesta trivs jättebra. Lönen ligger på 19000 eller så tror jag (inte helt säker, jag får ju ingen) och det är sjyssta arbetsförhållanden, iallafall där jag var.

vad kul! vad var det för typ av jobb?
    Vad är det för typ av folk som jobbar där, känns det som om folk är annorlunda eller känns det som en "vanlig" arbetsplats? varför fick du inte jobba kvar.. eller sökte du inte? 
  • Tainted

enda jag sett av dom är när de städar stora shoppingcentret i göteborg, och på ett lagerjobb jag var på ett tag sen.. där stod de några stycken och vek ihop pappkartonger hela dagarna.. tyvärr får jag medge att jag har fördomar mot dessa människor, men ser inte ner på dom på något sätt då de ändå jobbar till skillnad från många andra.

• Pastell

Jag har väll lite fördomar kan erkännas mot de som jobbar på samhall ja. Men jag vet att det finns alla typer av människor som jobbar där med olika problem/sjukdomar.

• Anonym

Om någon som jobbar där hittar hit undrar jag hur du tacklar folks fördomar också...
    Jag undrar mycket idag..  ;)  

• Anonym (Jobbat där)

Jag fick för flera år sen nystartsjobb där, alltså hade jag inget särskilt problem med något. Har enbart hört tydliga fördomar från en arbetsförmedlare som antog att jag var mentalt handikappad utan att fråga. :P mindre roligt haha.

• Anonym
    Anonym (Jobbat där) skrev 2012-07-06 20:44:37 följande:
    Jag fick för flera år sen nystartsjobb där, alltså hade jag inget särskilt problem med något. Har enbart hört tydliga fördomar från en arbetsförmedlare som antog att jag var mentalt handikappad utan att fråga. :P mindre roligt haha.
    Har arbetsgivare varit negativa sedan när du har sökt andra jobb då?
  • Anonym (Jobbat där)
    Anonym skrev 2012-07-06 20:52:34 följande:
    Har arbetsgivare varit negativa sedan när du har sökt andra jobb då?

Nej ingen har öppet sagt något i alla fall. Men visst är jag orolig att någon sitter med fördomar om det.
  • Foxy79

Jag har också haft fördomar mot samhalls anställda att det bara är lågbegåvade och mentalt instabila människor som jobbar där. Dock har jag hört att det varit mer så förr men nu för tiden är det helt vanliga som arbetar där och många som är där i olika åtgärder genom arbetsförmedlingen.

• Anonym (nej tack)

Jag har tyvärr bara hört negativt om Samhall. En kompis mamma jobbade där några år- efter det har hon svårt att få "vanligt" jobb. Syns det på CV:t att du jobbat på Samhall har du nog en liten stämpel på dig.

Har träffat på en busslast från Samhall när de parkerade utanför en pizzeria där de skulle äta. Just de personerna hade nog alla lite särskilda behov. Jag hade INTE platsat in i det gänget, de pratade som "fjortisar" hela bunten.  "Höhö, tänk om man, tänk om man, tänk om man ba' typ såhär ba ÅT först och sen ba' MEN JAG HAR INGA PENGAR, hahaha, fnizz fnizz fnizz".

Något år sedan läste jag en artikel om en kvinna som hamnade på Samhall. Hon mådde skitdåligt, det var som ett vuxendagis. De hade tex egna stolar i något rum där de brukade sitta, man fick pyssla ihop namnskylten själv.

Usch, jag hatar att vara såhär negativ men ja..det här är mina ärliga åsikter om Samhall. Det är säkert väldigt bra, för personer som behöver det, men är du normalbegåvad är det inte ett ställe för dig (MIN åsikt).

Svar på tråden Jobba på Samhall...