Jag har tyvärr bara hört negativt om Samhall. En kompis mamma jobbade där några år- efter det har hon svårt att få "vanligt" jobb. Syns det på CV:t att du jobbat på Samhall har du nog en liten stämpel på dig.
Har träffat på en busslast från Samhall när de parkerade utanför en pizzeria där de skulle äta. Just de personerna hade nog alla lite särskilda behov. Jag hade INTE platsat in i det gänget, de pratade som "fjortisar" hela bunten. "Höhö, tänk om man, tänk om man, tänk om man ba' typ såhär ba ÅT först och sen ba' MEN JAG HAR INGA PENGAR, hahaha, fnizz fnizz fnizz".
Något år sedan läste jag en artikel om en kvinna som hamnade på Samhall. Hon mådde skitdåligt, det var som ett vuxendagis. De hade tex egna stolar i något rum där de brukade sitta, man fick pyssla ihop namnskylten själv.
Usch, jag hatar att vara såhär negativ men ja..det här är mina ärliga åsikter om Samhall. Det är säkert väldigt bra, för personer som behöver det, men är du normalbegåvad är det inte ett ställe för dig (MIN åsikt).