Inlägg från: Anonym (Anställd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anställd)

Jobba på Samhall...

Jag är anställd på samhall och vantrivs!
    Känner mig inte hemma där för fem öre. Blev anställd från första början pga att jag har fibromyalgi.
    Känns helt omotiverande att gå till jobbet och träffa en massa människor som inte "har alla hemma" om man säger så. Ingen att prata med utan bara en massa fjant.
    Just nu är jag en av alla dom som går utan jobb fast jag är anställd. jag vägrar att gå runt på stan och städa eller springa i trapphus, tvättstugor osv. Jag kan så mycket mer. När jag blev anställd (2001) så jobbade jag i reception/restaurang på ett ställe men 2010 lag samhall ner det då det inte passade in i "samhalls verksamhet". Ingen kunde gissa att vi som jobbade där var anställda hos samhhal eftersom vi är fullt friska i övrigt.  

• Anonym (Anställd)

Alla anställda ska ha en krundlön på 17500:- men sen kan man ha olika tillägg beroende på vilken löneklass man hamnar i, erfarenhet, mångkunnighet osv. Min heltidslön ligger på ca 21000:-

• Anonym (Anställd)

grundlön menade jag

• Anonym (Anställd)
    barnluktarbajs skrev 2012-07-07 23:02:20 följande:
    Samhall, det är väl för folk som är lite "annorlunda"? Inte finns det väl normalbegåvade som vill eller ens får jobba på Samhall??? 
    Jodå, det finns het normala människor som både får och vill jobba på samhall.
    Många som har förslitningsskador av andra jobb och som jag som har fibromyalgi.

Men jag har svårt att tänka mig att normalbegåvade kan trivas på en arbetsplats där större delen inte "har alla hästar hemma". Jag gör det inte och jobbar nu för att ta mig därifrån.
    Har tagit tjänstledigt för att utbilda mig vidare och förhoppningsvis inte behöva gå tillbaka.    
  • Anonym (Anställd)
    Anonym skrev 2012-07-07 16:34:41 följande:

Vad tråkigt att du inte trivs!
    21000 kr i grundlön för att städa tvättstugor kan ju jag dock tycka låter väldigt bra.. det är inget jag skulle vägra..även om jag också kan mer, så sett.
    Det jag tycker verkar bra är att man kan få fast arbete, vilket man inte kan på andra lönebidragsanställningar där det är begränsat till 6 mån, 1 år osv.  
    Fast den lönen kommerdu inte upp i av att städa tvättstugor. Då måste du ha arbete med lite större ansvar.

Det som är bra med samhall är den fasta anställningen. Jag har inte haft någon fast arbetsplats sedan jan -11. Man kan ju bli placerad vart som helst inom samhall men dom har inte hittat något som passar mig på 1½ år!!! Men jag har endå min månadslön som vanligt. I perioder är vi många som gått hemma med lön.
    Men jag inser inte att det är hållbart, kan vara skönt att vara hemma en vecka ibland med lön men jag vill arbeta för att känna mig som en värdig människa. Så just därför pluggar jag nu istället för att ta mig vidare.  
Svar på tråden Jobba på Samhall...