Jobba på Samhall...
Jag jobbar på samhall. Men lönen varierar . Det beror på hur många timmar man arbetar. Allt skiljer sig också beroende på vart man är. Alla som jobbar där måste ha någon typ av funktionsnedsättning. För mig var det så att jag arbetade länge innan som dansare på balett högskolan som lärare. Men fick grava problem med knäna och bena efter all dans. Slutade fick en chans att komma in på samhall. Det är inte en helt sund miljö att vara i. Kommer ta tillbaka till den vanliga arbetsmarknaden. Tyvärr finns det många med psykiskt funktionsnedsättning som kanske inte alltid mår jätte bra. De behöver en annan typ av hjälp. Vi ute på plats blir ofta dom som får ta hand om den. Fast de inte hör till arbetet. Där brister samhall rejällt. Vårat jobb blir lidande. För sällan går man till sitt arbete och får jobba med det man är där för. Fått ta hand om människor som i princip legat på toaletten och typ velat ta livet av sig. Är medmänniska. Så jag bryr mig. Men blir tungt. Ringt ledning flera gånger. Får till svar de måste vara kvar och utveckla sig. Så mycket ansvar blir på oss som är på plats. Få har jag mött som är klara helt i huvudet. Just därför ska jag tillbaka på vanliga arbetsmarknaden. Fick tillfälle nu att prova detta pga dåliga knän och ben som inte vill. Måste bort från samhall. De är en stängd värld. Vill man bli tokig så är samhall de rätta. För det är speciellt och krävande och jobba med lyniga människor. De får frispel. Inte överallt. Men finns gott om dem på samhall. Visa av dem ska inte jobba med offentliga jobb. Men de gör det.