• JNike

    Sömnen

    På min bvc får jag inte några svar, förutom att jag kan gå till psykologen om jag vill..

    Problemet är vår sons sömn som började när han var 4månader! Idag är han 13månader och sover fruktansvärt lite. Jag har tänkt och tänker än idag att "ikväll är en ny kväll".

    Han är en aktiv, glad, social och helt underbar kille. Ungerfär en vanlig dag/kväll/natt:

    04-vaknar
    06-Frukost
    09.30sover 30minuter
    11.15-lunch
     12.30 sover 30minuter
    17.30 middag
    19 välling
    19.15somnar
    23 skriker vaknar, vi byter blöja somnar om
    02 vaknar, måste söva om honom, tar allt mellan 15minuter-1 1/2 timme.
    4-5Vaknar pigg och glad, vi går upp.

    (mellan dessa tider får han givetvis mellis och dricka också!)

    Vi har privat ALLT! Från att lägga han senare, aktivirera han ännu mer än vi redan gör, aktivera han mindre än vad vi gör, lagt nappar i hans säng, en tröja som doftar pappa/mamma, haft musik på/utan musik, nattlampa/släckt, inte gått upp kl 4 när han velat men inget hjälper. Har han i min säng men han somnar inte om. Han är pigg, leker "tittut" och han kan inte roa sig i sin säng utan ska med all sin energi stå upp prata med oss (Vi sover i samma rum, bor i en 2a) drar sängen fram och tillbaka, kastar täcket, nappen...... Vi har provat att sova i soffan i vardagsrummet... ingenting hjälper, jag -vi börjar bli trötta på det här. Vi hjälps ju åt men trötta är vi och det tär på oss, tyvärr. Vår son har sovit borta hos farmor, det har varit samma sak där. Vi har sovit utomland, samma sak där... Vet inte längre vad man kan göra. Det ända jag tänker är att "Varje natt är en ny natt" men varje natt/morgon vaknar jag, trött, nästan arg att han inte ska sova för jag e verkligeningen morgon människa. Men som sagt jag är mamma jag gör alltid mitt bästa för min son. 

Svar på tråden Sömnen