Inlägg från: aikidoaasa |Visa alla inlägg
  • aikidoaasa

Så ledsen över min möhippa..

Jag vet hur det känns TS.

På min möhippa kom det också väldigt få.
    Mina två bästa vänner kände att då det var så få andra som "kunde" komma så bestämde de att de skulle göra den lite roligare med de som kunde. Så jag och de två åkte på en kryssning med lite extra skoj. Den blev två dagar istället och avslutades med en middag på en restaurang på söndagen. Då kom en till av mina vänner. Och det tyckte jag var starkt, hon hade väldigt gärna velat vara med på kryssningen också... men vågade inte åka båten då hon vid det laget var höggravid. (vilket jag hade full förståelse för!)

Örviga "kunde" inte oavsett vad mina två tärnor hade tänkt hitta på och oavsett vilken helg som valdes. Då bägge två är fattiga studenter så hade de heller inte planerat in något dyrt i aktivitetsväg. De kände däremot att de ville smälla på lite mer med kryssningen när de andra var så tråkiga. (en picknick i parken med lite lekar kan inte ha varit en orsak till att säga att det skulle bli för dyrt om man säger som så...)

Jag är väldigt glad över det som de hittade på, men väldigt besviken över att de andra kompisarna inte ville/ kunde. Nu har jag ingen stor kompiskrets... men ett antal till och även svägerskor finns med i bilden så lite fler hade jag velat se. 

• aikidoaasa
    Familjen L skrev 2012-07-08 17:17:46 följande:
    Jag har inte ens fått en möhippa. Har den 21/7 varit gift i 2år. Nu gifte visserligen vi oss utan någons vetskap. Dom var bjudna på 25-års firande och fick närvara som vittnen till ett bröllop.
    Ja, då blir det svårt att veta att man borde fixa med en möhippa. Fast en av mina vänner (bor i ett annat land så det var svårt att kunna vara med...) fick en "fruhippa" istället. Det var vännernas hämnd när de inte fick veta något i förväg.  
Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..