• Anonym (Bride2b)

Så ledsen över min möhippa..

Ska gifta mig snart och har precis fått min möhippa, vi hade en trevlig dag men på ett sätt var den katastrof.
    Ingen av mina vänner kom! Det var min mamma och min svägerska som fick ta tag i det och de som ställde upp och kom var 2 avlägsna släktingar + mamma å svägerskan. Strax innan vi skulle hem med tåget kom faktiskt en vän som jag inte träffat på en evighet, det gjorde mig verkligen jätteglad att hon kom.

Men jag är så ledsen och besviken, känner mig så himla misslyckad som är så ung och inte har några vänner som är att hänga upp i julgranen så att säga. 
    Jag är fruktansvärt sårad över att inte bli prioriterad på min viktiga dag, alla hade viktigare saker för sig trots att de har vetat om i nästan 1 år att vi ska gifta oss...

Skriver den här tråden för att kanske lätta lite på klumpen i magen, kan ju inte gärna sitta och gråta inför mamma när jag vet att hon slitit häcken av sig för att få till något och för att hon själv "behövde följa med lite som utfyllnad" som hon sa...
    Har ju nu fått ett kvitto på hur viktig jag är för dom och det svider mest faktiskt.

Någon mer än jag som råkat ut för detta?          

• Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..
  • Anonym (va tråkigt :()

Nej fy va tråkigt Rynkar på näsan Vilka "vänner" du har!! Blir så arg Skrikandes Har du ingen tärna??? Det är ju hon som ska fixa möhippa och sånt! KRAM till dig!!

Tycker för övrigt inte att du behöver bjuda dina sk vänner på ditt bröllop......

• alvisen

Men liten då! :( Fy vad trist.. Kram till dig! Och grattis till bröllopet!!

• Anonym

Din stackare... Men det är nog vanligare än du tror. Jag har själv anordnat möhippor för några vänner som faktiskt inte hade någon annan än mig. Fick fylla ut med hennes mans kompisars flickvänner. I ditt fall verkar du ha vänner, men som inte prioriterar dig, och det är för jävligt. Förstår att du blev ledsen.

• Loriyana

Håller med ovanstående. Bjud inte dina "vänner". Sedan tycker jag du ska tänka på allt BRA du har i ditt liv :) Du har en mamma som uppenbarligen gör allt för dig, och du har dessutom en man som du ska gifta dig med. Du har många saker att vara glad över :) Lycka till!

• Anonym (Bride2b)

Jo det är ju det som är det roliga i kråksången.... Jag har en tärna, men det är mest för att jag åtmistonde inte ska se misslyckad ut inför släkten då min sambo så gärna ville ha en bestman (som är hans barndomsvän).
    Hon har haft mycket med sig själv... men jag bad mina andra vänner att ta tag i det där eftersom det blev som det blev.. men det slutade med att min mamma fick ta tag i det i sista sekunden, för annars hade jag ju inte fått någon alls Gråter  

• chokladgroda

Har inte varit med om liknande då jag inte är gift ännu men vill bara skicka en stor KRAM till dig! Dina "vänner" vet förmodligen inte vad dom har i dig som vän när dom beter sig så. Förstår att det känns jobbigt och du ska veta att jag verkligen önskar att du får vara lycklig!

Jag tror att du snart kommer få mycket finare vänner som faktiskt ställer upp för dig i vått och torrt och som älskar dig oändligt.

• La Lola

Kommer "vännerna" på bröllopet?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (Bride2b)

Jag är tacksam för de människor jag har i mitt liv och jag är väldigt lycklig, men såna här gånger bränner det ju verkligen till i hjärtat över att jag inte har bättre vänner än såhär. 
    De har sårat mig mycket djupt och kan inte räkna med att jag någonsin ska prioritera dom heller i framtiden... 

• Anonym (Bride2b)

Jo de kommer på bröllopet, men efter det kan dom fan se sig om efter en ny vän..

• annzah

Vad tråkigt för dig!

Var dagen öronmärkt i god tid så att folk kunde planera? Det är ju semestertider och om det var något som blev hastigt påkommet kanske det är så enkelt att dina vänner var bortresta?

Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..