Inlägg från: Indianica |Visa alla inlägg
  • Indianica

Så ledsen över min möhippa..

Jag hade ingen möhippa, eller "fick" ingen möhippa. Mina vänner är lite konstiga faktiskt eller, de är inte så där "tjejiga" som vissa tjejer som ordnar möhippa verkar vara (umhås mest med "vänstertjejer med ett "alternativt leverne"), jag tycker det känns som värsta tjejgrejen. Har aldrig hört om ngn möhippa i bekantaskapskretsen, utan folk bara gifter sig utan dramatik.

Men mina kompisar de är som sagt lite udda och jag förväntade mig ingen möhippa, men gör man det blir man så klart besviken

Kan dock irritera mig lite på folk som uttryckligen lastar över ansvaret på vännerna för att de ska få en rolig fest oavsett om det är möhiippa eller för att man t ex fyller jämnt. Han nu en väninna som fyller 40 kommande år och som sa: Och nu hoppas jag verkligen att ni som är mina vänner visar att ni är något att hänga i granen och skramlar ihop till en utlandsresa eller något sådant" (Ja, hon sa så på allvar!!!). Jga kan ju liksom inte ansvara för att samla ihop alla hennes vänner som jag inet ens känner och börja pressa dem på pengar och idéer. Så, det kan vara ngt likande dilemma i ditt fall också TS? En möhippa ordnas väl oftast av ett sammansvetsat gäng tjejer (och alla tillhör inte ett sådant gäng) eller har jag fel?

Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..