Inlägg från: Anonym (struktur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (struktur)

Så ledsen över min möhippa..

Örgh, möhippor blir ofta struliga, har jag sett.

En gång var vi två helt skilda gäng som skulle fixa hippa till en brud. Det andra gänget bossade totalt från början och skulle bestämma allt tyckte de, så det blev att vårt gäng la ner och väntade på att de skulle höra av sig om dag.  Och väntade. Och väntade. Och...vafan nu är det 10 dar kvar? Då hade de bråkat inbördes också så vi fick i all hast slänga ihop en hippa (som iofs blev mycket uppskattad) och då var de i andra gänget som vi fick tag i så sura så de ville inte ställa upp på det vi planerat. Så det var bara vi som firade bruden, till sist.

Sen hade vi en annan jättetrevlig hippa med 6 tjejer och brudens syster, ute i naturen, lite middag och så. Helt relaxed och mycket uppskattat.

En annan gång hade brudparet först bestämt sig för pyttebröllop (skulle gifta sig på en ö med pytteliten kyrka) och bara bjudit släktingar+ vän som var bröllopsvittne till den redan planerade möhippan. Men sen ändrade de sig plötsligt och skulle ha stor fest för fler vänner efteråt, och då plötsligt skulle fler bjudas till möhippan. Och då får jag alltså ett sms fyra dagar innan möhippan,. att infinna mig nånstans 20 mil bort. När vi alla är i 35-årsåldern och har småbarn... Jo tjena hej vilken framförhållning!

Jag klagade först till möhippearrangören över just valet av sms som kommunikation, och att man inte ringer i alla fall (då hade inte många så bra telefoner att läsa sms på) och hon menade att hon inte fått mitt telefonnr?!?! Ganska lame med tanke på att mitt namn är ovanligt och finns på Eniro och "överallt", är det bara en veckas varsel så ringer man väl tills man får tag i folk?

Så jag tjurade på brudgummen i ett helt år efteråt eftersom det var han som var min vän sedan många år. Han kunde väl gott lämnat ett telefonnummer till möhippearrangören och styrt upp det lite när de ändrade allt så hastigt. Så gör inte som dom, är väl mitt tips!

• Anonym (struktur)
    xexa skrev 2012-07-09 02:07:13 följande:
    Varför ens ha en möhippa/svensexa?!?!
    Är det inte lite WT?!
    Jag skulle aldrig ens förnedra mig att ha något sådant.
    WT? Eh nej....

En kille på jobbet fick som svensexeuppgift att lägga ett 1500-bitars pussel med 2/3 himmel,  för att på baksidan hitta tre rebusar, som gav ledtrådar till lösningen av några trippelintegraler han fått i posten som blev GPS- koordinaterna till adressen där festen var.

Jag tror snarast att 99.5% av befolkningen är för underbegåvad för att klara hans svensexa. Drömmer
  • Anonym (struktur)

Vår ena tjejkompis fick bevisa att hon förtjänade sin man genom att skriva en dikt till honom med korrekt versmått. lösa tre IQ-pyssel på fyllan och sen pinup-fotografering på det.

(Hon är kultur/teatermänska och älskade det )

Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..