Så ledsen över min möhippa..
Tråkigt att det blev så för dig tjejen!
Jag har dock tidigare råkat ut för ett par möhippor/planerande av möhippa som gjort att jag nuförtiden aldrig mer går på sådana tillställningar.
Första var en arbetskompis som ville ha mig som MOH (Maid of honour). Hon ville att jag skulle fixa möhippa åt henne. Stort sätt bestämde hon allt som möhippan skulle innehålla, men VI andra skulle betala för den. Hon hade dyr smak, vilket gjorde att ett flertal vänner tackade nej till det. När jag väl fixat allt iordning berättar bruden för mig ett par dagar innan möhippan att jag inte kommer att få närvara vid vigsel eller bröllopsfesten. Anledning? För att paret i sista sekund bestämt sig för att ha en intim seremoni med endast föräldrar och andra nära å kära. Jag som var MOH trodde mig ju vara inkluderad i den skaran, men tydligen inte. Detta ledde till att jag avbokade hela möhippan och bad bruden flyga å fara,
Den andra gången jag var tärna åt en nära släkting. Bruden var en riktig diktator som terroriserade oss alla nära henne.. hon kunde ringa upp mig mitt i natten för att klaga över någon bagatell liten sak. När det väl var dags för möhippa var jag så utmattad och kände mig så trakaserad av bruden att jag inte hade någon lust att gå alls. Visste att med lite alkohol inblandad skulle det bli en riktig catfight mellan mig och bruden. Och efteråt hörde jag att jag gjorde helt rätt i att stanna hemma.. bruden hade inte druckit någon alkohol, men hon hade grälat friskt med två av tjejerna på festen.
Så ja, jag har inga roliga erfarenheter av denna tillställning. Förstår därför dem som inte heller har lust att gå.