• Anonym

    Våga bilda familj igen?

    Vi förlorade vår ängel <3 för en tid sedan i PSD, även om liten var över ett år gammal...  :"(
    Såren är fortfarande alldeles färska och det är inte dags för några försöka att få fler barn just nu. Ingen av oss orkar just nu.

    Jag är redan nu helt säker på att jag någongång framöver vill ha barn igen, om det vill sig. Jag vågar igen, det är värt risken att förlora allt igen för känslan av att ha lärt känna sina älskade barn om det skulle gå så illa ännu en gång... :-/

    Min man säger däremot gång på gång på gång att han inte vågar. Han är livrädd och vågar inte tänka framåt. Ännu?...

    Jag vill ha hjälp... hur kan jag stötta min man att våga lita på livet igen?

  • Svar på tråden Våga bilda familj igen?
  • Anonym (Änglamamma)
    Anonym skrev 2012-07-08 16:19:27 följande:
    Vi förlorade vår ängel <3 för en tid sedan i PSD, även om liten var över ett år gammal...  :"(
    Såren är fortfarande alldeles färska och det är inte dags för några försöka att få fler barn just nu. Ingen av oss orkar just nu.

    Jag är redan nu helt säker på att jag någongång framöver vill ha barn igen, om det vill sig. Jag vågar igen, det är värt risken att förlora allt igen för känslan av att ha lärt känna sina älskade barn om det skulle gå så illa ännu en gång... :-/

    Min man säger däremot gång på gång på gång att han inte vågar. Han är livrädd och vågar inte tänka framåt. Ännu?...

    Jag vill ha hjälp... hur kan jag stötta min man att våga lita på livet igen?
    Jag beklagar er stora sorg efter er lilla ängel!
    Jag är själv änglamamma, förlorade mitt 1.a barn (han blev 9 månader och 23 dagar)
    Men inte av PSD, utan en annan sjukdom.

    Efter honom har jag fått en till HELT frisk pojke. Och jag väntar barn igen!
  • Anonym

    Åh ,jag beklagar din sorg också..  fast det ger liksom inte svar på min fråga alls. Huvudet vet att det finns alla möjligheter att det går bra nästa gång. Men hur stöttar man någon att ens våga tänka tanken?

  • palle2011

    Beklagar sorget till er båda.

    Ni låter som kärleksfulla och starka kvinnor och självklart tycker jag att du (anonyma trådstartare) ska fortsätta försöka och tänka att du har mycket kärlek att ge till den förlorade som alltid finns där och till en ny bäbis som
    kommer tillföra kärlek i dit liv igen.

    Lycka till till er båda

    Kram     

  • Anonym

    Jamen på vilka sätt kan jag supporta och stötta min man som inte vågar???

  • Anonym (Anna)

    Beklagar sorgen! Jag vet inte vilken hjälp ni redan fått. Men din man (och du) kanske borde gå och få prata med någon. På det viset bearbeta det som hänt och våga blicka framåt igen.
    KRAMAR 

  • IsadorasMamma
    Anonym skrev 2012-07-10 09:01:40 följande:

    Jamen på vilka sätt kan jag supporta och stötta min man som inte vågar???


    Beklagar sorgen oerhört.

    Jag tror på tid.

    Utan press.

    För honom att känna viljan & lust igen.
  • Anonym (Liknande)

    Hej TS !

    Vi förlorade vår son i psd för tre och ett halvt år sedan, men har fortfarande inte kommit till punkten att försöka skaffa barn igen. Skillnaden mellan oss är kanske att vi redan har barn sedan tidigare. Dessutom verkar det som att min man inte vill försöka igen. Själv så vill jag ha barn igen.

    Jag har inget bra svar på din fråga mer än att det är något ni måste prata om och även att ni måste ge er tid. Kanske behöver din man mer tid än vad du behöver ? Kanske behöver ni prata med någon, var för sig eller tillsammans ?

    Jag hoppas att ni hittar en väg som passar er båda. Värme !

Svar på tråden Våga bilda familj igen?