Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

Vad är värst? Emotionell eller fysisk otrohet?

rille3 skrev 2019-01-31 01:54:51 följande:

Jag har blivit utsatt för både fysisk otrohet och emotionell otrohet av min fru. Detta med två olika kilkar och tre år mellan förloppen. Den fysiska otroheten där hon hade sex och ett förhållande med en annan kille var mest sårande och gjorde nästan fysiskt ont i hjärtat. Men jag gav förlåtelse och vi levde vidare. Tre år senare blev hon kär i en annan kille igen. Denna gång lät hon det stanna vid känslor och bröt med honom. Detta var inte lika sårande men det tog desto mer på tilliten. Orka lita på henne igen var det svåra efter emotionella otroheten.

Men var inte orsaken till det att du redan förlåtit henne för den fysiska otroheten?
    Jag menar, du har redan förlåtit en gång. Sen visar det sig att hon är kapabel att göra om det en gång till, även om hon inte gick hela vägen denna gången.

Personligen tycker jag fysisk otrohet är värst. Det är en medveten handling som oftast föregåtts av många steg där man kunnat dra sig ur. Att bli full är heller ingen ursäkt då man oftast ändå vet precis vad man håller på med. Vet man inte det utan är så full att man är medvetslös är det ju våldtäkt. Att omdömet blir sämre vid fylla är heller ingen ursäkt.
Svar på tråden Vad är värst? Emotionell eller fysisk otrohet?