• gebe

Öppet köp

En liten undran...

Om jag köpt en vara i en butik t ex en måndag och på kvittot står där att det är 7 dagars öppet köp, när är då sista dagen jag kan få lämna tillbaka varan? Alltså, räknas det måndag-söndag eller tisdag-måndag?

• Svar på tråden Öppet köp
  • gebe

Ja, jag tänker ju också att det borde vara fram till nästa måndag....att man räknar tisdagen som dag 1 osv. För annars om det t ex skulle varit öppet köp 1 dag så skulle det ju innebära att man måste lämna tillbaka samma dag som man köpt, och det funkar ju inte om man då köpt varan kanske 5 min innan stängning!

Får väl ringa och fråga butikschefen om hur de räknar i just den butiken då...köpte nämligen en sak förra måndagen och tänkte att jag skulle kunna lämna den idag, eftersom jag ej hade tid innan, men det gick inte för sig sa kassörskan och räknade måndag-söndag som 7 dagar. (Det var på Lindex)

• gebe

Känns ju bra att fler tolkar som jag, då tänker jag ju inte helt fel iaf. Tycker också att de är fåniga som är en så stor kedja...att de skulle räkna dagar annorlunda än andra, som exemplet med hyrbilar, samma är det väl om man åker på semester 7 dagar, från t ex lördag till nästa lördag!
    Jag mailade Lindex kundservice och hoppas de kan ge en bra förklaring : )

• gebe

Jag fick svar från Lindex kundservice att de räknar de 7 dagarna från samma dag som köpe,t dvs i mitt fall då från den 2/7 tom 8/7, men eftersom de ändå kunde tänka sig att man kan tolka det på annat sätt  så var de beredda att göra ett undantag och de skulle även se över hur de kan förtydliga sina regler om öppet köp.  Inte för att jag bryr mig om att gå tillbaka nu...det handlade om typ 75 spänn, jag kan ge bort det där plagget jag köpte. För mig var det en ren principsak att man borde ha varit mer tillmötesgående mot kunden, särskilt om en så löjlig sak som dessutom alla jag frågat hade tolkat på samma sätt som jag och inte som Lindex! 

Svar på tråden Öppet köp