• satirnine

När fick ni mens efter att slutat med p-piller?

Hej!

Jag undrar när er mens kom efter ert pillerstopp?

Hur långt efter pillerstopp kom den?
    Vilka p-piller har ni använt? 
    Efter hur lång tid fick ni plus på stickan?

Jag har haft exultena mini p-piller (har varit blödningsfri under tiden jag tagit dem som jag ska). Tog sista den 22 juli, ingen mens än.
    Annars har jag fått mens  bara efter jag glömt ta dem några dagar.
    Vet att jag haft ÄL och vi hade sex kring dem dagarna. Är på ÄL+6 eller 7 idag. 

• Svar på tråden När fick ni mens efter att slutat med p-piller?
  • Seven Costanza

Du menar 22 JUNI i år va? Så det är inte nästan ett år sedan du slutade?

Undrar samma själv, ska sluta med p-piller snart pga biverkningar men är ändå intresserad av ifall kroppen kommer gå igång som den ska med ägglossning och mens .

• faithfully
    satirnine skrev 2012-07-10 10:27:31 följande:
    Hur långt efter pillerstopp kom den?
    Vilka p-piller har ni använt? 
    Efter hur lång tid fick ni plus på stickan?
    Åt minipiller (Cerazette), var helt blödningsfri när jag åt dem. Slutade 10 september och vi började försöka. FIck en liten mens i början på oktober. Plus på stickan 11 november. Så ganska precis 2 månader tog det. Första grav.
  • Seven Costanza
    faithfully skrev 2012-07-10 10:49:12 följande:
    Åt minipiller (Cerazette), var helt blödningsfri när jag åt dem. Slutade 10 september och vi började försöka. FIck en liten mens i början på oktober. Plus på stickan 11 november. Så ganska precis 2 månader tog det. Första grav.
    Grattis, skönt när kroppen fungerar direkt! Får man fråga hur gammal du var då? Hur länge hade du ätit dem?
  • faithfully

Var 25 år, hade ätit pillren i ca 13 månader

• Johannan

Jag åt Trionetta så jag hade blödning varje månad och när jag slutade kom den som vanligt efter 28-30 dagar så äl kom nog igång direkt efter stoppet.

Jag är 24 år och jag åt piller i 8 år. Det tod sig på sjunde försöket så drygt ett halvår efter pillerstopp och nu är jag i vecka 27 :)

• Seven Costanza
    faithfully skrev 2012-07-10 11:26:32 följande:
    Var 25 år, hade ätit pillren i ca 13 månader
    Aha, ja det var ju inte så länge . Jag är 28 och har gått på p-piller i 12 år med bara ett litet brejk i ett halvår, då fick jag mens direkt som vanligt, men det var för fyra år sedan så det är ju ingen garanti för att det funkar nu. Jag har mens nu också när jag äter p-piller men för alla är det ju inte riktig mens som den efter ägglossning utan bara "bortfallsblödning" som det så fint heter i bipacksedeln till mina p-piller (Desolett). Sorry TS för kapning av tråden men jag tyckte det kändes lite onödigt att skapa en till när jag undrar precis samma sak, hoppas det är okej   .
  • 78L

Jag hade ätit trionetta i ca 10 år.
    Fick ingen mens efter jag slutade, utan min son räknades från sista pillret.
    Så jag behövde ingen återhämtningstid alls.

• satirnine
    78L skrev 2012-07-10 11:42:20 följande:
    Jag hade ätit trionetta i ca 10 år.
    Fick ingen mens efter jag slutade, utan min son räknades från sista pillret.
    Så jag behövde ingen återhämtningstid alls.
    Hoppas jag har samma tur, man lever ju på hoppet eftersom den alltid annars har kommit efter ett par dagar.

Gör inget om ni snor/utvecklar tråden!! :) 
  • 91jen

Jag slutade med piller (neovletta) den 26/7 och fick piller-mens då som vanligt. Jag har ägglossning nu, har haft värk, sekret och även ägglossningsblödning så det verkade sätta igång direkt! Jag fyller 22 om ett par månader.

• 78L
    satirnine skrev 2012-07-10 12:46:56 följande:
    Hoppas jag har samma tur, man lever ju på hoppet eftersom den alltid annars har kommit efter ett par dagar.

Gör inget om ni snor/utvecklar tråden!! :) 
    Håller tummarna för dig
Svar på tråden När fick ni mens efter att slutat med p-piller?