Inlägg från: Johanna34567 |Visa alla inlägg
  • Johanna34567

Min tonåring slog mig i helgen.

Jag läser denna tråd och förstår att jag inte är ensam om stark tonårstrots/(frigörelse?)

Har en nyss fyllda 16 årig son som bor hos mig och träffar sin pappa när han vill. Mitt problem är detsamma, våldsamma utbrott med mycket fult ordval där jag i princip är inget värd. Nu ska han flytta till sin pappa minsann, tror inte han vill egentligen utan gör det för han tror det gör mig ledsen. Han har sina kompisar här och vår hund och katter som han älskar. Men jag hindrar inte honom, tror det är bra vi får paus men jag är inte säker. Men det går ändå inte att prata med honom om hans oacceptabla attityd mot mig som pågått ett bra tag... Jag har inte en chans få syl i vädret för han börjar skrika direkt... och då går jag säger att ska han skrika så så är jag inte med.

Han har aldrig varit hos sin pappa mer än ett par dagar åt gången och jag tror han inte har så kul där i lght i stan, jag bor i hus och han har ett fint stort rum. Han har inte samma "privacy" hos sin pappa.... nu min undran:

Hur gör andra med sina "ilskna" tonåringar? Är det detsamma med flickor?

Svar på tråden Min tonåring slog mig i helgen.