• Hallonet89

Hur lång tid tog det innan ni blev gravida?

Förstår att allt är individuellt men bara nyfiken :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid tog det innan ni blev gravida?
  • trolliz

Var inte direkt planerat men ca tio månader utan kondom.

En månad med min kille. Har hört om hur olika personer har lättare med varandra. Trodde jag knappt kunde bli gravid pga operation i livmodern och vem vet, det här kanske var ett undantag.

Får se om det går lika fort när vi ska eller om skaffa en till. Nu använder vi noggrant kondom medan jag ammar!

• trolliz

Kan tillägga att det var mycket avbrutet samlag, eller ja satsen på magen och då jag blev gravid också men vi körde på igen strax efteråt!

• carro90

Blev gravid på första försöket men det tog 9 mån utan ägglossning och en hormonbehandling för att den lille skulle bli till =)

• mammasusan

Efter 12 år utan skydd & 18 tidiga mf blir det den här gången bebis via magen i oktober

A 27/6-06, V 26/4-09, Pyret Bf 23/10-14
  • Älskarbebisar

Första barnet - 1a försöket

Andra barnet (som är magen nu) - 7e försöket, Dock annan pappa nu o vi försökte inte jäääätteaktivt direkt.

• MirandaMay

1:a oplanerad överraskning

2:a tredje försöket

3:e första försöket

4:e första försöket

Samma pappa.

• Linda Marie

Hej! Har 3 pojkar, de 2 första kom på första försöket och den yngste kom på 5:e försöket!

• Camillapunktslut

På tredje försöket blev min 5 åring till. Tog ut spiralen igår och ska börja försöka med nr 2 nu

• schober

Första barnet, blev gravid i augusti 2015 och vi hade försökt sen nyår. Blev dock missfall i v.6. Har ganska långa cykler så det var försök nr 7.
    Nu inväntar vi ny ägglossning och/eller första mensen sen MF så vi får hoppas det går fort denna gången!

• Enstoltungmamma

Spelar det någon roll om det är en ny man?^^ jag menar min första var oplanerad men det gick nog på första försöket som det såg ut ^^

Har en ny karl så kan det ändra på hur stora chanserna är?

Kanske dum fråga :)

• tystlängtan

2,5 år innan jag blev gravid första gången, slutade i tidigt missfall. Därefter 6 mån innan jag blev gravid igen, fick då världens underbaraste son. Har inte använt preventivmedel därefter heller, blev gravid när sonen var ca 17 mån (ca 10 mån efter att mensen kommit tillbaka), men slutade igen med missfall. Har nu gått 7 mån sedan dess och är inte gravid vad jag vet.

• Älskarbebisar

Min första son - 1a försöket
    Min andra son - 5e försöket (annan pappa)
    Tredje i magen - oplanerat + dagen efter piller.

• förstabarnet

Första graviditeten på fjärde försöket.
    Andra graviditeten på andra försöket.
    Dock inga barn än :(

Svar på tråden Hur lång tid tog det innan ni blev gravida?