• Pelargonen

"Konstig" kod (utrop) på IKEA.

Vi stod länge i kön till restaurangen på IKEA idag. Trötta barn som gnällde och var hungriga, vi kämpade med att roa dem bäst vi kunde. 

Så är det äntligen endast sex personer framför oss i kön, barnen räknade antalet gäster före och insåg att snart är det vi! Tjohoo!!

DÅ händer det. I "radion" (utrop över hela varuhuset) säger en röst: "IKEA:s personal, kod 2000 gäller" eller liknande. Personalen släppte allt de hade för händerna och sa: "Vi får inte servera mer mat".

Jaha. Nähä. Okej då. Vad gör vi nu? Stod och väntade ytterligare en stund och utropet i "radion" upprepades gång på gång. Efter en stund är utropet: "IKEA:s personal, kod 2000 är återtaget". Och då fick vi vår mat.

Vi är dock så nyfikna, vad betyder utropet? Någon som vet? 

• Svar på tråden "Konstig" kod (utrop) på IKEA.
  • SofiFrid

Ibland finns det ju koder om man misstänker kort bedrägerier.

Märkligt

• LunaLunatic

Gud vad nyfiken jag blev!

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Pinguicula

Vad nyfis jag hade blivit. :-O

• Pelargonen

Jag blev också nyfiken! Särskilt som de inte sa något. De la bara ner allt de hade för händerna och stod och tittade på varandra. Skumt. 

• Kimona

Ååh vad nyfiken jag blev. När vi var på Klädkällaren när jag var liten ropade de ut att det var misstanke om att en bomb fanns i byggnaden och att vi skulle ut, men har aldrig hört någon kod.

• Den lilla M

KOD 1000 = förbereda evakuering
    KOD 2000 = evakuera lokalerna

Dessa används oftast vid misstanke om brand mm

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Pelargonen
    Den lilla M skrev 2012-07-11 20:16:37 följande:

Men vi evakuerades inte så det verkar konstigt. 
  • LunaLunatic
    Den lilla M skrev 2012-07-11 20:16:37 följande:

Men det var ju knepigt om inte kunderna ombads evakuera...
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
Svar på tråden "Konstig" kod (utrop) på IKEA.