• Pelargonen

"Konstig" kod (utrop) på IKEA.

Vi stod länge i kön till restaurangen på IKEA idag. Trötta barn som gnällde och var hungriga, vi kämpade med att roa dem bäst vi kunde. 

Så är det äntligen endast sex personer framför oss i kön, barnen räknade antalet gäster före och insåg att snart är det vi! Tjohoo!!

DÅ händer det. I "radion" (utrop över hela varuhuset) säger en röst: "IKEA:s personal, kod 2000 gäller" eller liknande. Personalen släppte allt de hade för händerna och sa: "Vi får inte servera mer mat".

Jaha. Nähä. Okej då. Vad gör vi nu? Stod och väntade ytterligare en stund och utropet i "radion" upprepades gång på gång. Efter en stund är utropet: "IKEA:s personal, kod 2000 är återtaget". Och då fick vi vår mat.

Vi är dock så nyfikna, vad betyder utropet? Någon som vet? 

• Svar på tråden "Konstig" kod (utrop) på IKEA.
  • Dr Evans

Jag hörde "ett personalmeddelande: ep status gäller" ropas ut i liljeholmsgallerian i förrgår. Vad betyder det? Jag frågade en butiksanställd men hon visste inte heller.

• Anna Svenssonliv

Spännande. Undrar vad det var!

• mrsStatham
    Dr Evans skrev 2012-07-11 20:21:44 följande:
    Jag hörde "ett personalmeddelande: ep status gäller" ropas ut i liljeholmsgallerian i förrgår. Vad betyder det? Jag frågade en butiksanställd men hon visste inte heller.
    Någon hade ett EP anfall någonstans??
    Bara två saker är oändliga
  • Stork

Kod 1000 betyder att det har gått ett larm någonstans och anställda ska vara beredda att utrymma ifall att det skulle vara en brand eller dylikt.
    Kommer dock inte ihåg vad nästa utrop är ifall att det är skarpt larm så att man måste utrymma...

Hittade i ett annat forum :)

• kendi

jag har jobbat på Ikea kod 2000 betyder att ett barn har försvunnit i varuhuset så all personal släpper det de håller på med för att hjälpa till å leta sen säger dem oftast vilken avdelning oxå ex kod 2000 gäller restaurangen då ska personalen där släppa allt å leta Efter barnet
    Sedan när barnet hittats så blir det utrop igen om att kod 2000 är återtaget

• kendi

sedan är det varje dag det är 2-3 gånger utrop kod 2000 för barn försvinner

Svar på tråden "Konstig" kod (utrop) på IKEA.