• Anonym (mama)

Jag vägrade betala

Var till frisör med treåringen, skulle toppa håret och klippa luggen.
    Hon klippte jättemycket! Mycket mer än vi kommit överens om och luggen kapade hon långt uppe i pannan fast jag sagt att den skulle av i höjd med ögonbrynen.
    Jag sa åt henne att jag inte fått det jag "beställt" så jag tänker inte betala! Då började hon gapa om att hon tänker anmäla mig och yada yada yada..
    Kan det leda nånstans? Hon gav ju inte det vi bestämt! 

• Svar på tråden Jag vägrade betala
  • Lufsan

Nej du behöver inte betala om du inte är nöjd. 

En dag i sänder.
  • Anonym (va?!)

Jo betala måste man väl?
    Annars kan ju alla säga att de inte är nöjda med vilken tjänst som helst, och slippa betala.

• Coyote

Sa du inte till när du såg att hon började klippa för mycket?

• Lufsan
    Anonym (va?!) skrev 2012-07-12 16:32:45 följande:
    Jo betala måste man väl?
    Annars kan ju alla säga att de inte är nöjda med vilken tjänst som helst, och slippa betala.
    Vad jag förstått ska man ha giltiga skäl för att inte betala, och på TS låter det som hon har det. 
    En dag i sänder.
  • jådåsåatt

Önskar att jag hade haft lika mycket stake som du sist jag var hos frisören med dotter.
    Sitter istället här hemma och muttrar "jävla kärring" för mig själv när jag tänker på det.
    Oavsett om det är fel eller rätt så känns ditt sätt väldigt mycket mer konstruktivt än mitt.

• Anonym

Först undrar jag varför du alls behöver en frisör för att toppa och klippa luggen på en treåring? Seriöst? Det gör jag själv hemma på barnen på några minuter och då blir det precis som jag vill ha det.

Sedan vill jag också påpeka att håret mycket väl kan ha varit behov av att klippas ett par centimeter kortare än vad du önskade. Det är en balansgång det där för frisörer. Klipper de för lite så blir man inte av med de fula topparna och då blir resultatet dåligt och folk kommer inte tillbaka. Oftast brukar de fråga och samråda med föräldern under klippningens gång.

Visst kan luggen bli lite för kort, men det växer ju snabbt ut igen.

För det mesta kommer folk till frisören med småbarn för att de faktiskt vill ha lite hår klippt. Har en kompis som är frisör och hon suckar ständigt över hur dessa människor tänker som kommer dit och vill ha barnens hår klippt typ 3 millimeter och sedan gnäller för att man behövde ta nästan en centimeter för att få det rakt.

• sextiotalist
    Anonym skrev 2012-07-13 07:29:55 följande:
    Först undrar jag varför du alls behöver en frisör för att toppa och klippa luggen på en treåring? Seriöst? Det gör jag själv hemma på barnen på några minuter och då blir det precis som jag vill ha det.

Sedan vill jag också påpeka att håret mycket väl kan ha varit behov av att klippas ett par centimeter kortare än vad du önskade. Det är en balansgång det där för frisörer. Klipper de för lite så blir man inte av med de fula topparna och då blir resultatet dåligt och folk kommer inte tillbaka. Oftast brukar de fråga och samråda med föräldern under klippningens gång.

Visst kan luggen bli lite för kort, men det växer ju snabbt ut igen.

För det mesta kommer folk till frisören med småbarn för att de faktiskt vill ha lite hår klippt. Har en kompis som är frisör och hon suckar ständigt över hur dessa människor tänker som kommer dit och vill ha barnens hår klippt typ 3 millimeter och sedan gnäller för att man behövde ta nästan en centimeter för att få det rakt.
    Alla kan inte klippa sina barn. Jag kunde inte, så jag gick iväg med mitt barn from han var ett år ungefär (nu hade han redan då en rejäl kalufs).
    Vi höll på att råka ut för något liknande, men jag lyckades stoppa i tid.

Sedan brukar sällan luggen ha fula toppar. En lugg är inte mer än max 4-5 cm på en vuxen och ännu kortare på ett barn.   
  • Anonym
    sextiotalist skrev 2012-07-13 07:35:40 följande:
    Alla kan inte klippa sina barn. Jag kunde inte, så jag gick iväg med mitt barn from han var ett år ungefär (nu hade han redan då en rejäl kalufs).
    Vi höll på att råka ut för något liknande, men jag lyckades stoppa i tid.

Sedan brukar sällan luggen ha fula toppar. En lugg är inte mer än max 4-5 cm på en vuxen och ännu kortare på ett barn.   
    Vad är det för svårt med att klippa någons lugg?

Med toppar syftade jag på resten av håret.
Svar på tråden Jag vägrade betala