Anonym skrev 2012-07-13 07:29:55 följande:
Först undrar jag varför du alls behöver en frisör för att toppa och klippa luggen på en treåring? Seriöst? Det gör jag själv hemma på barnen på några minuter och då blir det precis som jag vill ha det.
Sedan vill jag också påpeka att håret mycket väl kan ha varit behov av att klippas ett par centimeter kortare än vad du önskade. Det är en balansgång det där för frisörer. Klipper de för lite så blir man inte av med de fula topparna och då blir resultatet dåligt och folk kommer inte tillbaka. Oftast brukar de fråga och samråda med föräldern under klippningens gång.
Visst kan luggen bli lite för kort, men det växer ju snabbt ut igen.
För det mesta kommer folk till frisören med småbarn för att de faktiskt vill ha lite hår klippt. Har en kompis som är frisör och hon suckar ständigt över hur dessa människor tänker som kommer dit och vill ha barnens hår klippt typ 3 millimeter och sedan gnäller för att man behövde ta nästan en centimeter för att få det rakt.
Sedan finns det något som heter att lyssna på kunden.
När man är frisör är det ett av det viktigaste man lär sig att kundens önskemål och behov står i centrum.
Du kan liksom inte klippa en page på en kvinna (eller man) om denna ej önskar det... Hur mycket personen ifråga skulle passa i det!