Inlägg från: lovegivespower |Visa alla inlägg
  • lovegivespower

Hårdare straff, varför?

Vår vän under 18 år blev mörad och våldtagen för några år sedan. Han fick 3 år. Medans någon annan kan gå och göra något bidragsfuffens eller något och få över 5 år. Och så vidare... Jag tycker att man borde få ett rejält straff när man gör något sådant obeskrivligt fruktansvärt och inte 3 ynka år för att sedan ränna fritt och leva livet igen så kort tid efter!

• lovegivespower
    Aaliyah skrev 2012-07-13 18:14:07 följande:
    Okej, beklagar verkligen sorgen. Vad blev han dömd för om du inte har något emot att jag frågar? Var han väldigt ung? Jag försöker hitta ledtrådar till varför straffet blev så kort.
    Han fick tvångsvård tror jag det heter...han var lika ung som henne. Spelar absolut ingen roll i mina ögon han var straff myndig och det är saken. Han skulle ha vanlig fängelse i ÖVER 3 år.
  • lovegivespower

Om jag ska vara ärlig så är jag inte så insatt så kan inte svara på det. Men jag vet med mig att jag många gånger reagerat på att folk får väldigt låga straff för fruktansvärda handlingar medans någon som gjort något "lindrigare" kan få minst lika höga straff eller snarlikt.

• lovegivespower
    Aaliyah skrev 2012-07-13 18:29:36 följande:
    Man kan ju få en sådan känsla ibland. Men jag läser mycket domar och tycker att jag på det sättet får reda på  hur domstolarna bedömer olika brott (inom ramen för de straffskalor som finns).
Svar på tråden Hårdare straff, varför?