• Anonym

Hudfärgade strumpbyxor?

Jag har nästan alltid svarta strumpyxor men nu har jag köpt en klänning som det inte passar med svart till. Vad tycker ni om hudfärgade strumpbyxor? Funkar det eller är det supertantigt? Bara ben kan jag inte ha, de är alldeles för fula för det.

• Svar på tråden Hudfärgade strumpbyxor?
  • Aaliyah

Om du köper några snygga med lite glans på så tycker jag att det är ok.

• Anonym

Instämmer, med glans är helrätt.
    Sobert och sexigt. 

• Snow Crash

Håller med ovanstående; riktigt tunna med lite, lite glans. Tjocka, matta blir lätt tantvarning.
    Se också till att du köper "rätt" hudfärg så att de inte blir mycket mörkare eller ljusare än t ex dina armar.

• beccagranen

fundera på detta förra helgen när vi skulle på bröllop. Ville inte ha likbleka ben med myggbett framme, så jag gav mig ut för att köpa ett par hudfärgade för gravidmagar. I mitt huvud skulle jag ha sådär snygga sommarbruna och glansiga ben. Men allt dom hade för gravida var matta lite tjockare i samma bleka ton som mina egna. Tog på mig dom ändå för att dölja byggbetten, kände mig som Asta 78år

• jådåsåatt

Nä, jag tycker inte att det funkar, det är något av det fulaste som finns. Tyvärr.
    Kör lite BUS på benen istället om du vill ha färg.

• Linda 275

Nej för Guds skull - ALDRIG hudfärgade srumpbuxor och absolut inte glansiga.

• Jellybeanbaby
    Linda 275 skrev 2012-07-14 15:58:01 följande:
    Nej för Guds skull - ALDRIG hudfärgade srumpbuxor och absolut inte glansiga.

Men herregud, varför inte? betydligt elegantare än alla de där hemska tajtsen i alla fall, som bara ser ut som att de vill dölja ett par orakade, håriga ben.

Alla med lite klass vet att lite skira och glansiga strumpbyxor i bra hudtoner är tidlösa.

• MajaVira

Om det inte passar med svarta, kan det inte istället vara bättre med någon färg som stämmer med klänningen - grå/mörkbruna/rosa/lila/blå/gröna/orangea?

• cloudberry79

Riktigt tunna, såna som heter saker som invisible tycker jag är snyggt på de allra flesta. Jag är en sån som har små ärr på benen, lite myggbett här och där och ful struktur på huden helt enkelt. Nu som gravid har jag dessutom svällt upp som en gris överallt i värmen, så det hade blivit sjukt svettigt att gå utan strumpbyxor i skor...

Sur, grinig och på smällen.
Svar på tråden Hudfärgade strumpbyxor?