Inlägg från: Blackberry |Visa alla inlägg
  • Blackberry

allergi hårfärg ?

Har en kompis som fick en knöl mitt på huvudet efter att vi satt 7 hårfärger i rad på henne, sårig och läskig var den, den gick dock bort efter ca 1 vecka. Hur ofta färgar du håret? Hårfärg är jäkla giftigt.Obestämd

• Blackberry
    Anonym skrev 2012-07-14 01:53:59 följande:
    nu varannan månad en gång kanske, men annars under året har jag blekt , färgat mörkt, blekt and so on...  ska sluta färga nu o stå för mitt råttfärgade hår ett tag !

aldrig vart med om en färg som rinner så mkt när man duschar heller.. var som sagt som att jag inte tvättat det sen jag satte i färgen, det har ju säkert inte varit skonsamt för skallen ! 
    Hur ser knölen ut då?
    Är också lite av en färgmissbrukare, så av egen erfarenhet så brukar det vara svårt att få färg att fästa i håret när man utsatt det för många behandlingar, speciellt blekning. 'Det rinner helt enkelt ur..
  • Blackberry

Ja, jag förstår att det var en svart färg.
     I vanliga fall när man färgar sitt hår så luckras fjällskiktet i håret upp, färgen tränger in, fjällskiktet stänger sig och färgen blir kvar. Har man dock använt blekning och annat många gånger innan man färgade, så är håret så pass slitet att fjällskiktet inte stänger sig, därför rinner färgen helt enkelt ur. Förstår du?

Okej, verkar den irriterad? Eller är det bara mer som en fettknöl eller vad?

• Blackberry

Hmm, ett myggbett kanske? Skrattande
    När det kliar så kan det ju vara en slags allergisk reaktion, kanske värt att kolla upp isf, kan ju också vara skönt så du slipper grubbla över vad det kan vara..

Svar på tråden allergi hårfärg ?